Hjelp! :(

mammatil2skatter<3

Forelsket i forumet
Hei. Jeg skal på jobbintervju 2 januar, er da ca 9 uker gravid. Lurer på om jeg skal fortelle om graviditeten på intervjuet. Vet at jeg burde fortelle det, men er nesten sikker på at om jeg forteller så får jeg ikke jobben. Men så føler jeg ikke at jeg kan late som å si at jeg ikke hadde funnet det ut da. Noe som har vært i samme situasjon? Noen tips? Takk dere gode jenter <3

Ville ikke fortalt det. Graviditet skal ikke ha noe å si for vurderingen av deg som arbeidstaker, så hva skal de med den opplysningen?

Det blir nok ekkelt for deg å si i fra hvis du får jobben. Men du har ditt på det tørre uansett :-)

Lykke til med jobbintervju :-)

Loven har faktisk blitt enda strengere ifht diskriminering av gravide. Men ville likevel ikke sagt det, for de har ikke noe med det ;) Du er ikke pliktig til å si fra om det heller :)

Jeg var på jobbintervju nå om mandagen, er 5+6 i dag, og jeg sa ingenting om graviditeten.

Jeg ville ikke sagt noe om graviditeten hadde jeg vært deg. Det har de ingenting med. :) Du tråkker ingen på tærne om du får jobben og de finner ut graviditeten senere da de er lovpålagt å vurdere gravide på lik linje med de som ikke er det. Men dessverre gjør ikke alle det. Så derfor bør du holde tett om det :)

Feil.
Du skal på ingen som helst måte fortelle noe.
En arbeidsgiver har IKKE lov til å diskriminering på grunn av graviditet ved tilsetning, men dersom de vet det er det vanskelig å ikke ta hensyn til.
Og dersom man blir diskriminert, er det mer eller mindre umulig å bevise

Jeg kunne ikke skjule..var 33 uker på vei under jobbintervjuet mitt. Så jeg sa under intervjuet at jeg ikke kunne trekke inn magen lenger, men hvis de ønsket en med pondus, så var jeg den rette for jobben ;) Dette er en høy stilling med mange søkere. Så jeg hadde ikke trua. MEN i går fikk jeg tilbud om stillingen. De må riktignok sette inn vikar i stillingen min først.. Så noen bedrifter er seriøse! Jeg trives med åpne kort, men skjønner at det er både tidlig å fortelle i uke 9, samt at de kan se utfordringene ved å ansette gravide.. Vanskelig problemstilling!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ikkje for å ver negativ på noken måter, men kva om du sei ifrå om graviditeten, får/får ikkje jobben og så mister?
Hadde eg vøre deg så hadde eg ikkje sagt noke før de e heikt sikkert at de går bra :)

Forstår at du syns det er vanskelig, men jeg ville ikke sagt noe i din situasjon (selv om jeg også ville syntes det var vanskelig). Vi planlegger aktiviteter neste år på jobben nå, og jeg har litt dårlig samvittighet over å ikke ha sagt noe ennå, men samtidig er det ikke gitt at det er så heldig for meg om jeg sier noe nå så tidlig skulle det gå galt. Vi prøver å holde på hemmeligheten til etter uke 12 og ul som forhåpentligvis viser at alt ser bra ut.
Lykke til på intervju! :)

Nei hadde ikkje sagt det. Sa det ikkje sist eg var gravid på intervju, var vel rundt 11 uker då. Men å få barn er en fin og naturlig ting, du har fullt lov å holde det hemmelig noen uker til ;-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Var 10 uker på vei da jeg var på intervju sist. Sa ingenting, fikk jobben og fortalte det i uke 15. Og nå skal jeg tilbake igjen i jobb i februar, og må fortelle det igjen. Føler meg litt dum, men sånn er det jo bare...

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, jeg skjønner helt hva dere mener. Jeg vil ikke fortelle, men ser ut til at jeg må likevel :( har søkt i en bolig for utviklingshemmede, og 2 av de 4 brukerens kan være en fare for gravide. Så når en er gravid så får en ikke jobbe med de, og jeg har søkt nattevakt, hvor du må være tilgjengelig for de hele tiden. Så om de Evt skal ville ansette meg så må de få noen inn i vikariat til jeg kan jobbe igjen. :( så må nesten si fra lilevel.

Åh.. Da er det vel litt vanskelig å ikke si noe. De får støtte tror jeg så sånn økonomisk skal det ikke ha noe å si for de at du er gravid. Du får se om du klarer å la være. Kan jo si det når du får tilbud om stillingen at du er gravid men ønsker veldig å jobbe der og at ting skal gå i orden ;-) og gjerne begrunne med at du syns det var for tidlig å si på intervjuet siden du var under 12 uker og det er litt dumt å si til andre før den "grensen" ;-) du gjør ingenting galt i å ikke si noe altså

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Back
Topp