hjelp...

tretroll

Forumet er livet
VIP
Får besøk av et vennepar i helga...de kjører rett etter jobb i morra-fra Kristiansand te Oslo...vet ikke om de stopper og spiser (eller det gjør de men vet ikke om det er sånn grillpølse på shell eller ordentlig mat...) Så da er spørsmålet: Er det nok at jeg mekker kyllingsalaten min (salat med pasta, kylling, feta etc-servert med foccacia og hvitløksdressing) eller skal jeg heller slå sammen en pastarett? Spørte gubben og han svarer bare nja, tja...noe som betyr at han driter i det, så lenge han liker det jeg lager, og siden begge disse tingene er favorittene hans får jeg ikke noe hjelp der....

Jeg stemmer salat...mmmmmmmm[:D]. Du får heller lage litt ekstra...[;)]

Kan du ikke høre med de som kommer da? Spørre om de spiser på veien eller om du skal lage mat til de kommer..så slipper du å stå der med for mye/for lite!:)

ORIGINAL: PrinsesseMayahMin:)

Kan du ikke høre med de som kommer da? Spørre om de spiser på veien eller om du skal lage mat til de kommer..så slipper du å stå der med for mye/for lite!:)

joda, men de er sånn som bare sier "ikke stress, trenger ikke noe vi..." men noe mat vet jeg de trenger...

tror det blir salat...så kan jeg mekke pasta senere i helga....jeg lager nemlig mannevont god pasta....(sånn for å skyte[:D])

oppskrift og oppskrift fru Blom....tar det sånn på feelingen....men:

bruner først kjøtt i panna med salt og pepper over(litt etter hva jeg vil ha, kan være: kylling eller kylling/bacon, biff, kyllingskinke på boks, svinestrimler eller mannens favoritt:røkelaks(!!!!)). Tar dette over i en skål.

bruner og salter brokkoli. tar dette over i skåla.
 bruner sopp og en eller annen type løk, litt etter humør og pinjekjerner(husk at sopp ikke må saltes før den er ferdigbrunet).

setter på pastavann med masse olje og salt. Bruk fersk pasta, ikke tørket!!!

Når vannet er ferdig til å hive i pasta, putter du kjøtt og brokkoli tilbake i panna sammen med sopp, løk og pinjekjerner og blander i et par tomater skjært i passe biter og hiver i litt mer olje (alt må brunes i olje da. og det er bare extra virgin som funker!!!!i pastaen også).

finhakker hvitløk og skraper sammen med flak-salt og finhakker basilikum og har oppi..krydrer med det jeg føler for i tillegg og lar det surre mens pasta koker og renner av (ikke kok lengre enn at pastaen blir al dente). Blander alt i ei stor skål. Serveres med godt brød og nyrevet parmesan reggiano;-)

yum-o sier bare jeg!!!

Det hørtes veldig godt ut[;)]

Back
Topp