Hjelp...

tutta92

Andre møte med forumet
Eg aner ikke hva jeg skal gjøre. Det er strekkmerker over alt! Utenom magen. Innsiden av lårene mine og rompa ser ikke ut!!! Eg vet at det er noe som følger med, men det må vell kunne gå an å gjøre noe for dette.

Føler meg lite attraktiv og i sommervarmen så er det ikke morsomt å gå i thits for å skjule det heller. Samboer kommenterer det hele tiden og sier bare at det følger med i ett svangerskap, men han viser ingen interesse for meg heller lengre :/

Noen som har råd/tips til hva jeg kan gjøre for å få litt bedre selvbilde oppi alt dette? :) eller hva dere gjør for å minske strekkmerker? :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Det fikk jeg i mitt første svangerskap. Fikk på hele kroppen, men ikke på magen.. Jeg gikk for fort opp i vekt rett og slett.. Eneste tips jeg har er å passe på hva du spiser å trene, slik at du kanskje på den måten reduserer risikoen for merker.. Jeg har som som sagt overalt, men de blir mindre synlig når jeg er brun og når jeg er trent! Da strammes jo huden og merkene vises mindre :) Ellers reklameres det for alt av kremer som ikke fungerer, men en god lotion kan bidra til at huden blir mer fleksibel og på den måten hjelper på oddsen.. Funket ikke for meg, men.. Er verdt det likevell:)

Jeg fikk masse første gangen, men det gikk jo bort etter fødselen :).. Du må bare tenke positiv og si at de går bort senere.. Se på deg sjøl i speilet og si at du er vakker! Ta det med ro, det kommer til å bli bedre når du er ferdig med svangerskapet, så kan du passe på hva du spiser også kan du trene ;) lykke til :)

Storebror født 08.06.12 ❤
Lillebror venter vi på 06.11.13❤

Eg suns det er rart også for eg har gått opp 4 kg og er 25 uker på vei :) jordmor suns ikke jeg har gått opp så mye, men eg får ut å sole meg da :) hehe, så kanskje eg blir brun og de ikke viser så godt da :)

Prøver jo å bevege meg litt utenom jobb, men hoftene mine vil ikke alltid samarbeide :/

Takk for svar :))

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Det var da rart! 4 kilo bare.. Det er jo ingenting :) Kanskje du bare har en sånn kropp da:) Men strekkmerker er arr under huden, de går jo ikke bort, blir bare mindre synlige.. Ingenting å stresse over egentlig, tro meg, de vil nok være nesten usynlig ettehvert slik hun sier over her :) Jeg merker som sagt enorm forskjell fra når jeg er blek å utrent og når jeg er brun og fit! :p Du er nok nydelig uansett!! Og mannen din, tror du ikke han synes det enda da? Jeg innbilte meg at min mann ikke hadde lyst på meg lengre gjennom alle graviditeter, men det var kun meg det sto på.. Jeg la merke til alt som var "galt" med meg, snakket om d til en hver tid og telte antall kilo hver dag.. Ikke rart han holdt seg unna, han trodde jo jeg ikke ønsket nærhet :p denne gang tar jeg det med ro:) Jeg har gått opp 10 kilo, men står beredt til den store dagen er over! Da er det sunn, sunnere, sunnest, og vognen å treningsdvd er klart :D

Det er ikke noe å gjøre med strekkmerkene nei! Jeg har hatt strekkmerker også før jeg ble gravid (på lårene og hoftene). Nå har jeg fått strekkmerker på magen. Jeg bruker Stretch Mark Massage Oil fra Weleda og jeg har ihvertfall ikke fått flere strekkmerker nå. Men det kan også skyldes at magen plutselig ikke vokser like fort lenger :p

Back
Topp