Hjelp

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Funnet hestekjøtt i lasagne, mulig med et betennelsesdempende stoff som er helseskadelig for mennesker.
Og jeg som har spist sånn lasagne, både findus og andre merker.... Alt er jo farlig jo. Uff...

huff nei en kan ikke gå rundt å være red for slike ting :(
Men det er skikkelig surt å få vite i ettertid at det du har spist kkanskje ikke var så heldig :(

Skremmende at man ikke kan spise trygt ja. Er det sånn i findus er det helt sikkert sånn i de andre lasagnene jeg har spist også, mindre kjente merker.

Men orker jo ikke lage mat fra bunnen hver dag. Stoler jo på matprodusentene. Verste er når det kun står helseskadelig, uten å si noe om hva slags skader...

Spist er spist, men kjedelig er det å vite sånn i ettertid.
Gravid og ikke gravid, alle vil jo ha trygg mat.

Nei. Kan ikke bo i en boble heller. :confused:

Det går nok bra - det er vel uansett så små mengder at det ikke er spesielt skadelig! Det er vel omtrentlig ikke kjøtt i disse produktene - så mengden man får i seg er jo evt ekstrem liten og ikke noe å bekymre seg for :)

Fant nå en nettavis hvor det tydelig er usikkert hvorvidt det er hestekjøtt eller ikke, kunne ikke svare nei på spørsmålet han fikk. Andre steder står det at de garanterer at det ikke er hestekjøtt, men viser til samme brevet som gir de usikkerhet... Vet ikke hva jeg skal tro jeg. Kan føre til anemi, dødfødsel og andre fosterskader iallfall...
Og jeg som har gaflet innpå med slik lasagne!

Her er hva jeg leste på nettavis (http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6488169.ece)

"Kan du forsikre norske kunder at Findus-lasagnen som selges her i landet er fri for hestekjøtt?
– Vi har hatt en dialog med denne leverandøren, Comigel, og 4. februar fikk vi et brev fra selskapet, der de sier at de fra en av sine underleverandører ikke kan dokumentere fullstedning sporingsdokumentasjon, sier Inge Næsset til Nettavisen.

– De har gitt oss en tilbakemelding på hvilke produkter i Findusgruppen som har usikker dokumentasjon, og vi har aggert ut ifra det. Vi har gjennomført grundige leveranseundersøkelser og har kommet fram til at varene i norske frysedisker er produsert på et mye tidligere tidspunkt enn de som nå nevnes.

– Kan du forsikre, ja eller nei?
– Vi i Findus satte i gang en oppfølging etter oppslag om tilsvarende saker, og etter de undersøkelsene vi satte i gang, så framkom det en usikkerhet. Men vi i Norge har ingen informasjon som tyder på at våre produkter er berørt."

Føler meg IKKE veldig beroliget av det her. Leste et sted at "de tror ikke at..." og "de anser at...."
Vil vite, så jeg kan puste ut! Kjedelig og veldig trist med fosterskader pga. dårlig mattrygghet i en lasagne liksom!

Back
Topp