Hjelp... :/

Butterfree

Flørter med forumet
Noen som har noen tips og ideer til å ikke svime av under blodprøver? skulle egentlig ha tatt alle blodprøvene sist torsdag, men har sykt sprøyte angst, hadde musikk på ørene og satt å kikket en annen vei.

Likevel greide jeg å svime av etter de hadde fult et glass, og må tilbake for å ta de andre blodprøvene.

Noen tips? emoticon

Jeg sliter med det samme, men jeg får ligge når de tar blodprøver.. og det hjelper masse.
samtidig har jeg ofte med meg en god venninne som er med å snakker meg bort når de tar blodprøvene.. det hjelper i allefall, fordi da er tankene på noe annet ;)

Ligg og fokuser på å dra pusten helt ned i magen. Fokuser på pusten, og ikke stikket.
Det er jo helt ufarlig, og ingen grunn til å svime av :)

Hørtes veeeldig kjent ut ja :(
Jeg også får ligge når jeg tar dem,og gjerne en av de andre som står å snakker med meg.
Og får ligge litt nedpå etter prøven er tatt også.
Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har segna om der :p

Off det må vere kjedeli å ikke klare sant... Jeg var redd før , men etter som jeg bestemte meg for å bli blodgiver har jeg fint måtte finne meg i det :) Så nå tåler jeg alt av stikk... Men har ei søster som jeg alti har måtte føle til sanne timer, og da er mitt tips : ta me deg ein venn eller kjæreste , sitt så å snakk med dem og prøv å ha fokus på bare det. :) Det hjalp ivertfall søstra mi :) Lykke til :)

Finnes noe som kalles engle krem som du kan smøre på også så du ikke kjenner selve stikket som kan hjelpe litt på.
Ellers kan du jo prøve å ha med en MP3 spiller av noe slag å høre på det mens du er der inne så du kan fokusere på noe annet...?

AudiMamma skrev:
Finnes noe som kalles engle krem som du kan smøre på også så du ikke kjenner selve stikket som kan hjelpe litt på.
Ellers kan du jo prøve å ha med en MP3 spiller av noe slag å høre på det mens du er der inne så du kan fokusere på noe annet...?

Regner med AudiMamma mener Embla- krem, fås på apoteket

ÅÅh så kjipt, har ingen anelse om hva som kan hjelpe, jeg ser bare en annen vei jeg, så går det greit. Syns det er 10 ganger værre med de der pirkeprøvene...fysjamei og æsj.
Skal ta blodprøver selv på onsdag, på nytt legekontor. Håper de er like flinke som de andre har vært :) For det teller jo litt det også.

Back
Topp