Hjelp...

mammagullet

Glad i forumet
Er det noen som har noen godt måter eller tips (som er prøvd ut og funker) på hvordan jeg kan gå frem for å få snuppa mi på snart 4 år til å bli litt flinkere til å finne på og leke litt alene.
Hun går sjelden unna oss mer enn 10-15 min for å leke, og ellers går hun å maser på at vi skal være med å leke eller bare surrer etter oss. Hun er vant med at vi har vært med henne å lekt stort sett hele tiden før, men nå merker jeg at jeg begynner å bli "sliten" på det. Har en på 10 mnd også og ønsker ikke at det skal bli likedan med han. Kunne vært greit å fått gjort litt i huset eller faktisk fått sittet i fred på do i 5 min.

Har du kommet med forslag til hva hun kan gjøre, hva hun kan leke med, og "satt" henne i gang med en lek? Si at du kommer tilbake snart, du skal bare gjøre det og det f.eks. Så kan du med jevne mellomrom se til henne, kommentere leken, før du så går igjen, osv.. Unger har jo godt av å lære seg å leke alene av og til, og få brukt fantasien sin, men tror noen trenger et lite "dytt" for å komme i gang :)

Back
Topp