HJELP!

Renate Røverdatter

Glad i forumet
Hjelp, jeg blir snart 30...
Men jeg gleder meg.

Men trenger litt tips og råd fra dere. Vi kommer til å ha en ganske stor fest, med mange venner. Er ikke helt sikker på hvor mange vi skal invitere enda.
Jeg har allerede bestillt lokale. Bursdagen min er nemlig 29.oktober, og det er en lørdag. Det er også den lørdagen som er nærmest Halloween, derfor booket vi alt nå.

Men, hvor tidlig bør jeg sende ut invitasjoner?
Tror ikke vi gidder å ha halloweenparty, da mange som blir invitert ikke ville kommet om det var "kostymeparty":P
Hva ville dere servert av mat? Jeg tenkte enten reker(med noe annet også. Har selv en mann som er allergisk, og det er jo folk som ikke liker det) eller gryterett med ris og salat.
Drikke må folk ta med selv. De kan velge om de vil ha brus eller rus:P

Har dere noen andre tips?

Og en ting til? Hva i alle dager ønsker man seg i gave til 30-årsdagen? Folk spør jo alt nå. Men jeg tenker som som, at det skal jo ikke være dyre ting, selv om man blir 30..

Jeg ville aldri servert reker. Gryterett er noe som faller i smak hos de aller fleste =) Søstra mi hadde 30årslag i helga og serverte gryterett med salat, ris og loff =)
Hun sto for drikke til maten, men tror ikke noen stusser over at de må ha med dette selv.
Jeg ville sendt ut invitasjonen i midten av september jeg. Det er sikkert mange som må skaffe seg barnevakt og da kan dt være greit å ha litt tid på seg =) 

Det er virkelig vanskelig å vite hva man ønsker seg. Søstern skulle ha ny pc så hu ønska seg penger.

Spørs jo hvordann type person du er, hva du kan ønske deg;
penger
spa
glass/fat/boller (hvis det er noe du sparer på feks)
gavekort på div

maltesers skrev:
Jeg ville aldri servert reker. Gryterett er noe som faller i smak hos de aller fleste =) Søstra mi hadde 30årslag i helga og serverte gryterett med salat, ris og loff =)
Hun sto for drikke til maten, men tror ikke noen stusser over at de må ha med dette selv.
Jeg ville sendt ut invitasjonen i midten av september jeg. Det er sikkert mange som må skaffe seg barnevakt og da kan dt være greit å ha litt tid på seg =) 

Det er virkelig vanskelig å vite hva man ønsker seg. Søstern skulle ha ny pc så hu ønska seg penger.

Spørs jo hvordann type person du er, hva du kan ønske deg;
penger
spa
glass/fat/boller (hvis det er noe du sparer på feks)
gavekort på div

Takk for tips:)
Har bestemt meg for at det ikke blir reker. Men fikk et godt tips av ei på facebook:
"Jeg og en vennine skal feire dagen vår sammen (ja... extrem ...planning) og vi har tenkt å servere taco.... kjøper inn masse shell, lefser, pita osv... masse salat, sauser og tilbehør.. så kan folk mikse som de vil. "
Det synes jeg virket veldig ok:)

I min krets er det helt vanlig å ha med drikke selv, så da gjør jeg også det:)

Ja, jeg tenkte at invitasjonene måtte ut tidlig pga barnevakt osv.

Flere forslag?:)

Vi var i 30 års lag i helgen, fikk invitasjonen i begynnelsen av mai en gang mene jeg å huske, for man vil jo gjerne få svar fra folk 1-2 uker før festen også.. :)

Vi grillet, men det blir kanskje ikke no særlig i oktober :p Men jeg har arrangert 50 års lag for mamma en gang og da serverte vi gryterett, loff og salat.. Vi hadde også velkomstdrinker, og brus til maten.. Annen drikke hadde folk med seg selv..

ToSmå2010 skrev:
Vi var i 30 års lag i helgen, fikk invitasjonen i begynnelsen av mai en gang mene jeg å huske, for man vil jo gjerne få svar fra folk 1-2 uker før festen også.. :)

Vi grillet, men det blir kanskje ikke no særlig i oktober :p Men jeg har arrangert 50 års lag for mamma en gang og da serverte vi gryterett, loff og salat.. Vi hadde også velkomstdrinker, og brus til maten.. Annen drikke hadde folk med seg selv..

Smart:)

Back
Topp