Hjelp!

ellen_86

Første møte med forumet
Er det noen der ute som har noen gode råd med tilkobling? Fikk min datter 2 mai i år å hun tar brystet, men får ikke tilkoblingen ordentlig til. Har endt med at jeg er blitt veldig sår og ammingen er blitt vond. Melk er det nok av så er ikke det som er problemet, problemet er tilkoblingen. Håper det noen som kan gi meg noen gode råd slik at dette går bra, ønsker virkelig å kunne amme barnet mitt.
 
Hei. Dette sleit eg og med i begynnelsen, og mitt problem er at eg har såkalt "flate brystvorter" - dvs. at brystknoppen ikkje står ut heile tida. Tips eg fekk var å rulle litt på brystknoppen, og så håndmelke brystet til strålen kommer, og så kople til barnet. Då har knoppen "komt seg meir ut", og det er lettare for barnet og få nok bryst i munnen. Vil ellers også anbefale Ammehjelpen på nettet; www.ammehjelpen.no Der vil du finne mange nyttige tips om teknikker og andre amme-spørsmål. Lykke til!
 
Ammestillingen er også veldig viktig. Hvis hun ligger med magen godt mot magen din, og i høyde med puppen, så kanskje det går lettere.
 
Back
Topp