HJELP!!!

Nuppeliten

Flørter med forumet
I dag har nuppa mi bare spist 2 ganger...dvs ho spiste ca kl 10 i dag og så ville ho ikke spise igjen før kl 16.30. Før dette spiste ho kl 05:00 i natt. Det har vært sånn i flere dager nå... det går ofte 7 timer imellom måltidene og det synes jeg er litt vel lenge (men jeg kan jo ikke tvinge i ho mat)... ho bare avviser flaska, dytter ut tuten og griner på nesa eller blir frustrert/gråter når jeg prøver å tilby ho. Det er så utrolig frustrerende... jeg er i dialog med helsestasjon/helsesøster men kan ikke si jeg får så mange gode råd... Må også si det at ho har ikke bæsja siden mandag, og JA vi bruker malt... i hver eneste flaske. Vi var en tur hos lege i dag også og ho sa det kunne være en sammenheng mellom matlyst og det at ho kanskje er litt forstoppa. Har prøvd å gi ho sviskejuice i dag blandet med kokt vann uten effekt... Nå ligger ho og sover og jeg tenker nok ho har sovna for natta. Ho er nok litt mere trøtt enn ellers... nå kommer det jo til å gå flere timer igjen til neste måltid... :( Jeg blir så bekymra... Ho har ikke så våte bleier heller.

Noen med erfaring/gode råd? ( nuppa er 3 mnd)

Storebror her hadde spisevegring da han var på den alderen. Et mareritt å få i han mat, måtte tilslutt inn på sykehuset, men de fant ikke noe galt med ham. Han hadde rett og slett utviklet et vondt forhold til mat pga mye magevondt den første tiden [&:]

Har du prøvd ulike matstillinger? Her var liggende flatt på gulvet en favoritt..
Mate henne når hun er søvnig? (altså vekke henne når hun har sovnet for å lure inn flaska og håpe hun biter på..)
Prøv en ny type flaske smokk.
Annen type mme.
Dristrahere med en høy lyd (f.eks dysj, støvsuger, hårføner ol.)
Duppe flasketutten i litt sviskesaft for å lure henne til å suge

Nei kommer ikke på flere tips i farten... men lykke til!

Bruker hun smokk ? går det ann og "lure" henne med å bytte smokken med flaskesmokken når hun er i halvsøvne ?

evt. vekke henne å prøve og mate henne ? for om hun bare spiser noen få ml pr gang, så er vel kanskje det bedre enn ingen ?

uff, dette høres frustrerende ut, håper dere finner en løsning !
sender over en klem [:)]

Mi jente holdt på slik noen uker med 4,5,6 timer mellom måltidene. Men var å veide henne på helsestasjonen og hun la likevel på seg 100 gr i uka noe som er helt ok. Så begynte hun å spise masse igjen et par uker, men idag igjen spiste hu ikke mellom kl 0600 og 15.30, og bare en gang til etter det.

Skikkelig frustrerende og hun bare hyler og vrir seg unna puppen og jeg får jo brystspreng delux, men så lenge hun fortsatt legger på seg, har våte bleier og er fornøyd så er det sannsynligvis ikke noe å bekymre seg for. Kan legge til at svigermor er helsesøster og hun er ikke bekymret.

Men selvfølgelig kan det være forskjell på min situasjon og din så viss du er utrygg så hadde jeg veid litt oftere på helsestasjonen og hørt med de.

Takk for svar og tips jenter!

Ja vi har prøvd forskjellige matstillinger, ho spiste i stad i vippestolen sin. Ho må heller ha det rolig enn mye lyd... Ho har hatt mye magevondt ja så kanskje det er en sammenheng der... Ellers så reagerer ho ikke på om jeg bytter smokk/flaske. MME merke prøvde vi bytte da magevondten var på det værste for å se om det hjalp men da ble ho kjempe har i magen så det har jeg blitt litt skeptisk til... (det var fra Nan til Hipp) Vi byttet fort tilbake da. Det lengste ho har gått uten bæsj før er vel 4 dager og nå har det snart gått 5. Uff, håper ikke ho har fått et vondt/dumt forhold til mat nå pga et eller annet (?) aner ikke hva det kan være men...

Ja, om ho spiser dårlig i natt/i morgen tidlig også så skal jeg absolutt ringe lege igjen, det må jo være noe... :( Mate i "søvne" kan funke. Skal prøve mer på det!!!

Back
Topp