Hjelp!

los

Andre møte med forumet
Kan noen hjelpe meg? Er student på deltid og har termin i september - har jeg krav på fødselspenger eller har jeg kunn krav på engangsstønaden? Har ikke noen fast jobb, men er på utkikk etter en deltidsjobb, men det er ikke så lett når en er gravid...:(

Har tenkt å ta hjelpepleien som nettundervisning sammtidig som jeg er hjemme med barnet, kan jeg da få fødselsstipend hos lånekassen?

Har mulighet til å få ekstravakter på et sykehjem,men det er mange tunge løft og tungt fysisk arbeid, så jeg vet ikke om jeg tør det...er redd for at noe skal gå galt..

Æ vil nok tru at du får engangsstønad sia du ikke har vært i jobb 6 av 10 mnd,de andre spm kan æ dessverre ikke svar dæ på[:D][:D],gratulere med spiren og lykke te

Overgangsstønad får du dersom du er alenemor...

Viss du melder deg opp til nytt skoleår, og at du har gått siste seks av ti mnd på skole, får du omgjort det du har krav på lån hos lånekassen. Ellers har du kun krav på engangsstønad. Var i samme situasjon selv. Men det jeg ville gjort viss jeg var deg, var å melde meg opp som privatist, slik du hadde tenkt å gjøre, så hadde jeg søkt om permisjon fra lærestedet, og gitt beskjed omd ette til lånekassen. Se www.lanekassen.no. På den måten får du pengene omgjort til kun stipend, dvs. at du får ett års gratis utbetalinger, og kan ta skolen året etterpå med utbetalinger fra lånekassen uten å sitte igjen med mer samlet lån i lånekassen. Kan bli travelt å lese hjemme, samtidig som du skal ta deg av den lille. Deilig å bare kunne nyte tiden! [:D]

Back
Topp