Hjelp?

Så spennende Lykke [:D]

Da har det kommet meg for øret at St.Olavs sender medisiner og skjema separat, så det er fullt mulig at jeg har det innen få dager. Håper på det, så da venter jeg litt med den tlf. [:)]

Skjemaet har kommet i alle fall, så da venter jeg med å ringe til mensen kommer tenker jeg. Men et par spm. til viss dere gidder å svare:

1) Hva med eggløsningssprøyte? Det har jeg ikke fått og ikke hørt noe om heller.
2) Hvem avtaler UL-en med sykehuset? Jeg eller St.Olavs?
3) Hva skjer om jeg trenger flere sprøyter etter UL-en? Har sykehuset det kanskje? Apoteket her må i alle fall bestille det inn..

ORIGINAL: maejmedspire

1) Hva med eggløsningssprøyte? Det har jeg ikke fått og ikke hørt noe om heller.
Den får du beskjed om å ta når de ser at eggene er modne og klare for uttak den dagen du er på din siste UL-sjekk.Den hentes på sykehusapoteket.
Det er UL for å sjekke eggmodning, du mener? Etter min erfaring setter St.Olavs opp når du skal inn på UL hos de.
3) Hva skjer om jeg trenger flere sprøyter etter UL-en? Har sykehuset det kanskje? Apoteket her må i alle fall bestille det inn..
St.Olavs har sykehusapotek like ved, så Fertilitetseksjonen faxer bortover resepten på de medisinene du trenger med det samme du går der i fra. Da er det bare å fortelle navnet ditt og at Fertilitetseksjonen har sendt resepten.

[:D][:D]

1) Ok, så da er det bare å håpe Sykehusapoteket i Ålesund har den inne?
2) Ja. Jeg skal på UL i Ålesund tror jeg skjønner du.
3) Da blir det samme her, bare å håpe sykehuset i Ålesund har de inne?

Takk [:)]

Eggløsningsprøyta får du respet på etter du har vært på UL og du får klar signal til uttak[:)]Hentes mest sannsynlig på sykehus apoteket på St.Olavs

St.Olavs. Du får tider når du ringer inn mens

Sykehus apoteket ligger ca 20 meter fra fertilitets avdelingen på St.Olavs[:)]Det er nok enklest hvis du henter sprøytene der..

Takk for svar Lykke, men jeg holder til i Ålesund og reiser ikke til Trondheim før til uttaket. Håper noen vet hvordan ting fungerer da [:)]

ORIGINAL: Sjakkruta

Takk for svar Lykke, men jeg holder til i Ålesund og reiser ikke til Trondheim før til uttaket. Håper noen vet hvordan ting fungerer da [:)]

Sånn ja,men da må de vell ha medisinene i Ålesund vil jeg tro[:)][:)]

ORIGINAL: ..Lykke..

Sånn ja,men da må de vell ha medisinene i Ålesund vil jeg tro[:)][:)]

Håper det [:)]

Skjemaet har kommet i alle fall, så da venter jeg med å ringe til mensen kommer tenker jeg. Men et par spm. til viss dere gidder å svare:

den får du når dei ser at eggene er klare til å hentast ut
eg hadde mine ul i trondheim og henta den på apoteket der. Dei seier at få sykehusapotek har slik medisin
så den må hentast om man er i trondheim eller få tilsendt. Når man tar ultralyd her i ålesund er eg meir usikker på prosedyren, reknar med den blir tilsendt. Høyr med Solstranda, for ho tok sine ul i ålesund.

når eg skulle til ultralyd etter påvist graviditet fekk eg bare beskjed om å ringe gyn pol på sjukehuset her og avtale time der, var bare å seie at man hadde vært til behandling ved st olav og då fekk eg ordna det på null komma niks.
Der er tysk en lege på sykehuset i ålesund som styrer og koordinerar dette med prøverørsbehandling, så man går ikkje til en tilfeldig lege for å seie det sånn

om du har behov for meir medisin er eg veldig usikker på korleis det er i og med vi har lang vei til klinikken/sykehusapoteket der. Eg måtte ha meir medisin men da var eg jo i trondheim så var bare å stikke innom apoteket og hente. Eg vil vel tru at slik medisin kan sendast fra et apotek til et anna? sånn over natta?

Jeg får vel rett og slett høre med de når jeg ringer inn mensen. Jeg regner med de vet hva de styrer med, så det ordner seg nok [:)]

Back
Topp