Hjelp..

Citti

Forumet er livet
Hvor og hvordan søker jeg på barnehage?
Og gutten min har jo ikke personnummer.. Hvordan ordner jeg det?

Har du ikke fått personnr? Man får vel et brev etter fødselen, hvor man skal skrive inn navn og så får man et brev tilbake med personnr og sånn?
Da må du kanskje ringe da, men jeg husker ikke hvor jeg fikk brevet fra.. [&:]

Her vi bor, er det kommunen vi må søke til, og så skriver du hvilke barnehage du helst vil ha. Vet ikke om det er det samme med private barnehager, eller om du må søke direkte til de.

Hekje han personnummer? Trudde alle fikk d automatisk ej.. Høyr me folkeregisteret du! [:)]

du skal få et brev i posten der du skal skrive ned navnet på barnet. det er til folkeregissteret som ordner personnummer til det etter at de har fått navnet på barnet.
når du skal søke på barnehage kan du gå inn på nettsiden til kommunen din, så er det nok en link der, der du kan søke på barnehage.
da kan du velge mellom 3 stk og hvor stor prosent han skal gå[:)]

Tusen takk for all hjelp![:)] Da har jeg funnet søknadsskjema på nettet.

Sånn brev fra folketrygden ang. pers.nummer kommer kanskje etterhvert da. Det har jo bare gått snart 3 uker.

ORIGINAL: Citti

Tusen takk for all hjelp![:)] Da har jeg funnet søknadsskjema på nettet.

Sånn brev fra folketrygden ang. pers.nummer kommer kanskje etterhvert da. Det har jo bare gått snart 3 uker.

Du må ha personnummer for å søke barnehage, og fristen for å søke går ut imorgen.. Ville ringt de og hørt jeg altså...

Back
Topp