Hjelp :(

Mamma`nTilKaia

Forumet er livet
Noen som vet hvor lang tid det tar før duphalac begynner å virke på babyer??
Vi startet onsdag kveld, hun presser og presser, men det kommer ingenting.. [:(]

Skulle virkelig ønske at den begynte å virke snart!!

Får nesten ikke i henne mat heller, hun bare gråter å vrir seg unna, er så forferdelig vondt å se at hun har det sånn [:(]

Uff stakar [&o]
Har du prøvd å gi ho sviskesaft/mos? det kan jo hjelpe..
eller knebøy.. eller ta temperaturmåleren forsiktig i rumpa når ho presser..
Vet dessverre ikke om noe annet, men krysser fingrene for dere og sender en god klem

ORIGINAL: velonita

Uff stakar [&o]
Vet dessverre ikke om noe annet, men krysser fingrene for dere og sender en god klem

Har prøvd alt [:(]
Vet ikke om jeg kan gi noe "mer" i tillegg når hun får duphalac, redd for å gjøre noe feil [&o]

ORIGINAL: mommy_to_be

er dette noe som skal hjelpe mot bæsjing?

Ja, hun er forstoppet, så fikk av legen på onsdag... [&o]

ORIGINAL: Mamma`nTilKaia

Uff stakar [&o]

Vet ikke om jeg kan gi noe "mer" i tillegg når hun får duphalac, redd for å gjøre noe feil [&o]

Lillegutt her var forstoppa, og han fikk 5 teskjeer med sviskemos om kvelden, og morran etter så hadde han en heftig bæsjebleie..
Tror nok ikke det er så farlig å gi ho noen teskjeer med det i tillegg, men ring ned på legekontoret å hør med legen sånn just in case, det kan jo hjelpe [:)]

snuppa her hadde ikke bæsja siden sist tirsdag! det er 10 dager det! så de 3 siste dagene har hun fått 2 sprøyter til dagen med malt utblanda i kokt vann, og i dag fossa det ut[:D] det kan jo være du har prøvd det... jeg gir det ihvertfall før måltidet[:)] også kan du prøve å trykke litt på magen! det har HS gjort to ganger, og 20min etterpå er bleia fyllt[8D]

nei,ikke gi noe annet ved siden av!

Hvor mye Duphalac får hun?

hmmm kan ikke svare på spørsmålet ditt desverre. Men jeg husker at når jeg fikk duphalac t på sykehuset etter å ha født sa sykepleieren det var veldig viktig at jeg drakk masse vann, hvis ikke hadde den mindre virkning (aner ikke om dette gjelder for babyer da...) Og ikke like lett å tvinge i jentungen din melk heller vil jeg tro. Men jeg ville ringt legekontoret og spurt før de stenger for helgen!! Håper det ordner seg for lillejenta di! Klem

Uff stakar [&o]

Lillegutt her var forstoppa, og han fikk 5 teskjeer med sviskemos om kvelden, og morran etter så hadde han en heftig bæsjebleie..
Tror nok ikke det er så farlig å gi ho noen teskjeer med det i tillegg, men ring ned på legekontoret å hør med legen sånn just in case, det kan jo hjelpe [:)]

Prøvd med sviskesaft her å uten at det har funka [&o]
Men tror jeg skal kjøpe mer idag så kanskje det får fortgang på det..

ORIGINAL: Windy

nei,ikke gi noe annet ved siden av!

Hvor mye Duphalac får hun?

Hun får 6 ml morgen og kveld..

Uff, nei det vet jeg ikke [:(] Stakkars lille Kaia! Håper det snart løsner! *sender dere en trøsteklem*

ORIGINAL: Triolise

hmmm kan ikke svare på spørsmålet ditt desverre. Men jeg husker at når jeg fikk duphalac t på sykehuset etter å ha født sa sykepleieren det var veldig viktig at jeg drakk masse vann, hvis ikke hadde den mindre virkning (aner ikke om dette gjelder for babyer da...) Og ikke like lett å tvinge i jentungen din melk heller vil jeg tro. Men jeg ville ringt legekontoret og spurt før de stenger for helgen!! Håper det ordner seg for lillejenta di! Klem
'

Sambo skulle ringe å snakke med legen nå..

Ikke lett å tvinge i henne mat nei.. Hun er så sulten så sulten, suger som bare det når hun får flaska, men spytter ut igjen alt med en gang [:o] Fortvilende...

snuppa her hadde ikke bæsja siden sist tirsdag! det er 10 dager det! så de 3 siste dagene har hun fått 2 sprøyter til dagen med malt utblanda i kokt vann, og i dag fossa det ut[:D] det kan jo være du har prøvd det... jeg gir det ihvertfall før måltidet[:)] også kan du prøve å trykke litt på magen! det har HS gjort to ganger, og 20min etterpå er bleia fyllt[8D]

Brukte malt før, men det fikk hun så vondt i magen av [&o]
Trykker på magen flere ganger om dagen og sykler med beina hennes, men magen er så hard og vond...

Takk for klemmer og gode råd jenter [:)]
Det varmer utrolig når alt ikke er så lett..

hei igjen!

Ring vakthavende barnelege på sykehuset og spør! Vi har vært oppe i 10 ml to ganger om dagen.. Kan hende hun må ha sterkere dose.

KLEM

Prøv å ta litt såpe på en q-tips å føre den rett innfor rompehullet, det skal vist irritere tarmen slik at den presser bæsjen ut. Har prøvd det på mine barn å det funket[:)]

ORIGINAL: Windy

hei igjen!

Ring vakthavende barnelege på sykehuset og spør! Vi har vært oppe i 10 ml to ganger om dagen.. Kan hende hun må ha sterkere dose.

KLEM

Tenkte på det jeg også, er ikke sikkert 6 ml x 2 har nok effekt så lenge siden hun har vært forstoppet en stund.

Hm... huska legen å fortelle dere at om hun ikke drikker (altså i hennes tilfelle spiser...) nok når en tar det så kan det virke mot sin hensikt.. Det er veldig seigt nemlig.. Hos voksne anbefaler vi å blande det ut i drikke (jobber på sykehus) Og det kan ta lang tid før det virker. Har dere prøvd alt annet? Malt? Sviskesaft? Tror også jeg har hørt noe om linfrøolje? Håper det løser seg!

ORIGINAL: bolla82

huff, hvordan går det med lille søte kaia ??!?!

Ja, hvordan går det?

Back
Topp