hjelp

Jonathan`s mamma

Gift med forumet
jeg mister jobben min nå til nyttår pga jobber for ei som har hatt mamma perm... da er jeg tre mnd på vei så blir hjemmeværende resten av tiden.... får jeg noe støtte i hele tatt???

hmm..Tror det er noe med at du skal ha jobbet i 6 av de månedene du går gravid..Eller? Ble plutselig usikker.. dersom man er sykmeldt fra jobb, regnes det allikevel som lønn og man får så og så my av det under permisjon.
Har du ikke rett på fødselspenger, får du engangsstønad som er ca 35.000kr, et engangsbeløp som utbetales etter du har levert fødselsattesten eller noe sånt. Eller du kunne få det 3 uker før termin.. I hvertfall blir du ikke stående uten penger, du har krav på engangsstønaden hvis du ikke har krav på fødselspenger.

Du må ha jobbet 6 av de 10 siste månedene før du føder før du får permisjon med lønn, utenom det er det engangsstønad, og kanskje annen støtte.....

Den dagen du ikke har jobb mer må du ringe aetat,vist du har tjent mer enn 91.000Kr
Har du det har du rett på dagpenger som du igjen får fødselspenger av.
Vist du ike har rett på det har du rett på engangsstønaden på 34.500kr den kan man få utbetalt fra uke 26 i svangerskapet.

Back
Topp