Hjelp..

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Idag skulle vi sjekke dette med matlysten, og lot barnet vårt bestemme maten; hamburger. Men... sittet ved matbordet ganske lenge... og enda ikke spist opp den lille hamburgeren.. [:(] [8|] 
 
Vi bruker ikke sitte så lenge altså, skulle bare se idag om maten ville bli spist opp om vi satt lenger, tok god tid. Men neida. Og vi som fristet med tur til parken om maten ble spist opp.
 
Er det flere som har det sånn?
 
Dette med mat tror jeg er veldig opp og ned med disse ungene
>Tror ikke det hjelper med tvang, det vi gjør er at middagen blir satt i kjøleskape så må barne spise det til kvelds.
 
ORIGINAL: bondekone

Dette med mat tror jeg er veldig opp og ned med disse ungene
>Tror ikke det hjelper med tvang, det vi gjør er at middagen blir satt i kjøleskape så må barne spise det til kvelds.

 
Håper det ikke ble misforstått, vi tvinger ikke inn maten, ville bare se om det hjalp om vi tok ekstra lang tid ved bordet. Nei, stakkars, skal ikke tvinges i maten. Må ofte sette i kjøleskapet her også, men det blir liksom aldri spist opp likevel.
 
Takk for svar! [:)]
 
ORIGINAL: mamsemor

ORIGINAL: bondekone

Dette med mat tror jeg er veldig opp og ned med disse ungene
>Tror ikke det hjelper med tvang, det vi gjør er at middagen blir satt i kjøleskape så må barne spise det til kvelds.


Håper det ikke ble misforstått, vi tvinger ikke inn maten, ville bare se om det hjalp om vi tok ekstra lang tid ved bordet. Nei, stakkars, skal ikke tvinges i maten. Må ofte sette i kjøleskapet her også, men det blir liksom aldri spist opp likevel.

Takk for svar! [:)]
neida ble ikke det[:D]
men vet mange foreldre ofte sier nå spiser du 2 biter eøler så får du ikke det og det. Som igjen kan gjøre at en kommer i en vond matgledesirkel,at barna ikke synes det er noe glede med å sitte å spise og etc.
Her så dekker vi på borde sitter der smalet prater om hyggelige ting hva vi har gjort om dagen. Vil de ikke spise nei da får de tilbyd middagen til kvelds i stede. Unger sulter ikke om de ikke får i seg middag.
Jenta her slitter vi utrolig mye med angående mat og fik beskje at ville ho ikke ha så skulle vi la de gå.
Men vi skulle ta prøve å finne noe ho likte godt vi kunne tilby ved andre måltider,som her så elsker ho babygrøt så her får jenta på3.5år babygrøt til kvelds,samme gjør guttungen hvis han vil ha.
Lykke til[:)]
 
Back
Topp