Hjelp!

Frk. StrikkePinne

Gift med forumet
Jeg holder på å fylle ut disse navnepapirene (JA JEG VET JEG ER TREG!)

Men så står det:
Dersom barnet skal ha dobbelt etternavn (for eksempel etternavnet til både mor og far), må det settes opp med bindestrek. Skal bare det ene være etternavn, må det andre navnet skrives inn som mellomnavn. Alle fornavn skal skrives inn som fornavn og ikke som mellomnavn

Så er jo skjema slik i eksemplet:
SLIK SKAL DET IKKE FYLLES UT
barnet har fått følgende navn:
Etternavn:
Johansen Olsen

Fornavn:
Ole

Mellomnavn:
Petter

SLIK SKAL DET FYLLES UT
barnet har fått følgende navn:

Etternavn:
Olsen

Fornavn:
Ole Petter

Mellomnavn:
Johansen

Denne ammetåka har tatt mine siste hjerneceller (som om jeg ikke hadde lite nok fra før!), barnefar har sagt at det blir for mye med to etternavn så vi skal bruke mitt. Også skal han jo hete Nathaniel René, i mine øyne er jo René mellomnavn... ? Skal Nathaniel René stå som fornavn ? Skal mellonavnet så åpent ? Skal jeg sette Nathaniel som fornavn og René som mellomnavn? [8|]

Skjønner absolutt ingenting [8|]

Jaggu godt jeg skal bleike håret snart så hårfargen står til intelligensten[:-]

Alle fornavn skal skrives inn som fornavn og ikke som mellomnavn  <--- står jo der jo!:P

Nathaniel René som fornavn;P

btw, eg er blond og eg skjønte det.. så kanskje det er brunfargen det er noke gale med..??? [8|][X(]

Haha.. Men nå snakket jeg med mamma, og hun sa jeg skulle sette René som mellomnavn.. siden vi ikke skal kalle han Nathaniel René hele tiden.. Haha.. Jeg satt det som mellomnavn så får det gå som det går [;)]

Altså, er opprinnelig blond tror jeg [;)] Men jeg vet, har erfart at brunetter er mer "lost" enn blondiner :P

Tror altså det er meninga at mellomnavn kun skal brukes dersom begge foreldrenes etternavn skal brukes og det uten bindestrek.

ORIGINAL: Sl0th

Haha.. Men nå snakket jeg med mamma, og hun sa jeg skulle sette René som mellomnavn.. siden vi ikke skal kalle han Nathaniel René hele tiden.. Haha.. Jeg satt det som mellomnavn så får det gå som det går [;)]

Altså, er opprinnelig blond tror jeg [;)] Men jeg vet, har erfart at brunetter er mer "lost" enn blondiner :P

Æ satt også Julie som fornavn, Helen som mellom navn, og fars etternavn som etternavn. Men det ble ikke godkjent. Julie Helen e fornavnet hennes, og mellomnavn står tomt. Dem sendte ikke inn papiran før det ble gjort rett.

ORIGINAL: sorciere_

Alle fornavn skal skrives inn som fornavn og ikke som mellomnavn  <--- står jo der jo!:P

Nathaniel René som fornavn;P

btw, eg er blond og eg skjønte det.. så kanskje det er brunfargen det er noke gale med..??? [8|][X(]

om du skriver Nathaniel Renè sol fornavn blir han nødt å skrive begge navnene ved signaturer osv  når han blir eldre... Men om du tar Renè som mellomnavn kan han skrive Nathaniel R Etternavn eller bare Nathaniel etternavn... Og selvfølgelig hele navnet om han vil det da...

nathaniel rene ska stå som fornavn. sjøl om dåkk bare bruka det ene navnet[;)]
mellomnavnet er hvis dåkk ska ha f.eks bf sitt etternavn i tillegg t dett.

E heita Sofie Julianne, men bruka kun sofie. når e signer skriv e sofie j. står oppført i reg m begge navnan som fornavn, og har aldri måttet bruk begge ved signaturer.

Stemmer det som er sagt her. Guttungen vår heter Milan Dexter, men vi bruker kun Milan i dagligtale. Men begge er fornavn, og står i fornavn-feltet.

Mellomnavnfeltet kunne vi brukt til mitt etternavn dersom han skulle hatt begges, men det skal han ikke, så derfor skal det stå tomt.

På etternavn har vi pappaen sitt etternavn.

Og når det gjelder signatur, er man ikke pliktig til å signere med fullt navn. Jeg har laget meg mitt eget svar på "legesignatur" og det er umulig å tolke navnet mitt ut fra signaturen min. Man kan kanskje få en antydning av hva jeg heter til fornavn, men that's it. Men det er likevel en fullt gyldig signatur, og jeg har den på offentlige dokumenter og ID-papirer; pass, bankkort, førerkort etc.

faen da, må jeg ha nytt skjema eller kan jeg stryke ut det som står på mellomnavn ? ;p
Er jo så mange som sier forskjellig, jeg blir jo gal! [8|]

Back
Topp