Frk. StrikkePinne
Gift med forumet
Jeg holder på å fylle ut disse navnepapirene (JA JEG VET JEG ER TREG!)
Men så står det:
Dersom barnet skal ha dobbelt etternavn (for eksempel etternavnet til både mor og far), må det settes opp med bindestrek. Skal bare det ene være etternavn, må det andre navnet skrives inn som mellomnavn. Alle fornavn skal skrives inn som fornavn og ikke som mellomnavn
Denne ammetåka har tatt mine siste hjerneceller (som om jeg ikke hadde lite nok fra før!), barnefar har sagt at det blir for mye med to etternavn så vi skal bruke mitt. Også skal han jo hete Nathaniel René, i mine øyne er jo René mellomnavn... ? Skal Nathaniel René stå som fornavn ? Skal mellonavnet så åpent ? Skal jeg sette Nathaniel som fornavn og René som mellomnavn? [8|]
Skjønner absolutt ingenting [8|]
Jaggu godt jeg skal bleike håret snart så hårfargen står til intelligensten[:-]
Men så står det:
Dersom barnet skal ha dobbelt etternavn (for eksempel etternavnet til både mor og far), må det settes opp med bindestrek. Skal bare det ene være etternavn, må det andre navnet skrives inn som mellomnavn. Alle fornavn skal skrives inn som fornavn og ikke som mellomnavn
Så er jo skjema slik i eksemplet:
SLIK SKAL DET IKKE FYLLES UT
barnet har fått følgende navn:
Etternavn:
Johansen Olsen
Fornavn:
Ole
Mellomnavn:
Petter
SLIK SKAL DET FYLLES UT
Etternavn:
Olsen
Fornavn:
Ole Petter
Mellomnavn:
Johansen
SLIK SKAL DET IKKE FYLLES UT
Etternavn:
Johansen Olsen
Fornavn:
Ole
Mellomnavn:
Petter
SLIK SKAL DET FYLLES UT
Etternavn:
Olsen
Fornavn:
Ole Petter
Mellomnavn:
Johansen
Denne ammetåka har tatt mine siste hjerneceller (som om jeg ikke hadde lite nok fra før!), barnefar har sagt at det blir for mye med to etternavn så vi skal bruke mitt. Også skal han jo hete Nathaniel René, i mine øyne er jo René mellomnavn... ? Skal Nathaniel René stå som fornavn ? Skal mellonavnet så åpent ? Skal jeg sette Nathaniel som fornavn og René som mellomnavn? [8|]
Skjønner absolutt ingenting [8|]
Jaggu godt jeg skal bleike håret snart så hårfargen står til intelligensten[:-]