Hjelp. Visma sender ikke ut inntektsopplysninger. Noen med erfaring?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Noen som har erfaringer med regnskaptjenesten visma? Hvem der har ansvar for å sende videre inntektsopplysninger?

Samboeren min skal i pappaperm 4 februar. Inntektsopplysninger skulle vært sendt til nav innen 7 januar, men er forsatt ikke kommet. Jobben hans sendte inntektsopplysningene til regnskapstjenesten VISMA i forige uke sier dem men visma har ikke sendt det til nav. Så alt står på steder hvil og jeg er superstressa :(.
Samboeren min er så tafatt når det kommer til slike ting. Sier at jobben har purret men ingneting skjer. Ja men for fader da må ha ringe å sørge for at noe skjer :banghead: det er over 2 uker på etterskudd. Det er ikke greit. Men mannnen sier de ikke er mer man kan gjøre og tenkte og tar ikke mer tak i det. At ting får vare gå som de går

Men jeg er kontrollfreak(selvkritikk) og liker at ting er på stell og i ordne. Så jeg her prøver her:
Noen som kan nå om visma og vet hvilken avdeling som har med videresending av intekstopplysninger å gjøre? Så skal jeg gi infoen videre til han slik at han får orden på dette :)

Hater disse nye reglene fra nav :wtf: med de korte fristene står liksom fint i det om arbeidsgiver bruker tid til å sende innteksskjema eller andre ting går galt
 
Dersom jeg ikke husker helt feil så er det en SaaS-løsning og da er det Visma sitt ansvar å sende det.
Men har dere snakket med arbeidsgiver om de har mulighet til å ta den informasjonen ut av Visma og sende den til NAV på en annen måte?
 
Be samboeren din snakke med arbeidsgiver og få tlf/Mail til kontaktpersonen i Visma? Så kan han ringe direkte for å spørre om hva som skjer. :)
 
Visma er et svært firma med mange avdelinger, så den korrekte, lokale visma avdelingen må kontaktes. Jeg antar de også kjører lønn i tillegg til regnskapet? Det er jo lønningskontoret som har ansvaret for slik, ikke regnskapsfører. Med mindre det er samme, selvsagt, som der ofte er. Men få mannen til å få kontaktperson. Mange ser ikke på årets papirer nå før de MÅ siden de holder på med årsoppgjøret, så kanskje de ikke har fått med seg at det er noe hast der.
 
Kan du få nav til å sende visna krav om inntektsopplysningsskjema a? Da er de nemlig deitkjappe med å svare
 
Må jo kontakte de som har med lønna i firma tenker jeg...
 
Back
Topp