HJELP - Vinterjakke

SHS

Elsker forumet
Hva skal dere ha på dere til vinteren? Min vanlige vinterjakke er for liten allerede nå, så det er bare å glemme.

Hva i all verden skal jeg ha på meg? Noen som har funnet noe fint og smart i noen butikker og vil sende meg tips, link eller bilde? Det beste ville jo være hvis jeg finner noe som kan brukes etter at jeg er ferdig å være gravid også! Ser de selger egne gravidjakker, men det føles litt som å kaste penger ut av vinduet...

Man får kjøpt mange fine gravid jakker o.l brukt. I mitt forrige svangerskap hadde jeg en frakk med overlappende knepping på, som jeg flyttet ut knappene på. Fungerte helt fint:-)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Jeg har ei vinter jakke jeg fikk da jeg gikk med datteren min, å den har hengt i skapet siden den vinteren ( drukner til vanlig i den )

❤ Jente juli 10 og ny spire i magen ❤

Jeg har fått en ullkåpe fra mamalicious som jeg kommer til å bruke. Har også en ulljakke/kåpe fra bergans som jeg kan bruke i svangerskapet. Den vier seg ut etterhvert som jeg vokser.

Har sett andre jakker på HM, ellos, osv.. :)

Jeg kjøpte nettopp vinter parkas på cubus. Den er vid og god. Godt plass til magen selv i str S (bruker S/M til vanlig)

Jente 04.11.09 <3
Jente 08.08.11 <3
Jente 08.08.12 <3
Lillesøster ventes 01.02.14 <3

Bruker Canada Goose da jeg har veldig liten mage og passer fortsatt i den. Har litt og gå på. Ellers har jeg planer om å bruke mannens jakke om jeg blir noe større mot slutten.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Jeg har bare kjøpt en vår/høstparkas. Den skal være såpass oversized at jeg kan nok bruke den i vinter og heller ha gode varme klær under =)

Jeg har bestilt meg en jakke i størrelse altforstor :p
Satser på at den holder ut graviditeten, hvis ikke får jeg prøve å tenke litt utafor boksen :)
Har en kåpe fra ellos som jeg kan bruke en stund til, med god plass til magen :)

jeg kjøpte meg en finfin duffelcoat i ull på mammashop i fjor når jeg gikk med J, den passet til siste dag og jeg ble DIIIIGER (rett-ut-mage :P ) Det er et must å kle seg varmt når man har termin om vinteren, man kan få brystbetennelse alt før ungen er født og det er dårlig ammestart :S

Denne skal jeg følge med på også :)

- Flittig bruker av app'en ;)

Følg med på stormberg.no og twentyfour.no. Der har de plutselig gode tilbud på gode jakker. Kjøpte akkurat boblejakke fra stormberg til 399,- nedsatt fra 1299,-! Da tok jeg meg råd til å kjøpe den for stor sånn at jeg har utover vinteren, og i tiden etter fødsel. Godt med ordentlige, gode klær til en billig penge.

Blir det evt for knapt mot slutten tenker jeg å bare ha tjukk genser under og jakka åpen.

FIkk nettopp med meg en stor ullkåper fra svigermor som passer en stor mage ;) ellers blir det å bruke ullgenser eller mannens jakker :p

Stikker hodet innom fra Mars, jeg har samme problemet med vinterjakke. Må ut på en titterunde å se om jeg finner en jakke, vet jeg kommer til å få gigantisk mage, akkurat som sist.

Kjøpte meg en Aspen down, på outlet i Vestby. Jakken koster egentlig 6999; men siden det er på outlet så var den på salg til 3900;. Kjøpte den i en størrelse større enn jeg egentlig trenger og tenker jeg kan selge den etter fødsel. Har allerede en venninne som sikler på jakka fordi den er sååå fin :) dyrt, men veldig god kvalitet. Den vil holde seg fin i mange år og er kjempe varm :)

Jeg prøvde forøvrig en "dun"jakke fra H&m her om dagen, og uttrykket til mannen var ubetalelig..
"duh...duh... du ser ut som michelin-mannen! BWAAAAHAHAHAHA!"

(han hadde rett :p )

• Liker
Reactions: EJ
Jeg har bestilt meg kåpe fra mamalicious. Den har belte som du kan justere høyden på, slik at jeg håper å kunne bruke det til å snurpe den litt inn etter fødselen og neste sesong.

Her jeg bor kan det bli veldig kaldt om vinteren, så jeg er villig til å bruke litt ekstra på en skikkelig jakke/kåpe så jeg slipper å fryse.

Takk for mange fine svar alle sammen! Det ble denne jakken til slutt:

http://www.hm.com/no/product/16123?article=16123-B

Ikke akkurat den fineste jakken jeg har hatt, ikke den varmeste jakken som finnes, men en helt greit jakke til en grei pris. Skal jo bare brukes ca 3 måneder og jeg har GOD plass til å vokse i den. Får bare ha en tjukk ulljakke under, så går nok det fint!

Jeg har fått en ullkåpe fra mamalicious som jeg kommer til å bruke. Har også en ulljakke/kåpe fra bergans som jeg kan bruke i svangerskapet. Den vier seg ut etterhvert som jeg vokser.

Har sett andre jakker på HM, ellos, osv.. :)

Hvilken ulljakke fra Bergans er det? Myrull eller noen sånnt?

Back
Topp