hjelp vi skal føde

Hehe, ja vi skal visst det! Kommer ikke unna nå. Takk for tv-tips. Spørs om mannen er interessert i å sitte i soffan med meg, da.. :o/

ble charterfeber her også.... trodde jeg skulle finne programmet på webtv'n til NRK, men det gjorde jeg ikke....æsj

Satt det på nå. Jeg hadde ikke turt å føde hjemme. Leste foresten et sted at det var egenandel på 4000-5000 for å føde hjemme.

Satt det på nå. Jeg hadde ikke turt å føde hjemme. Leste foresten et sted at det var egenandel på 4000-5000 for å føde hjemme.
det er riktig, helt merkelig spør du meg :/ jeg lurte nemlig på å planlegge det sist, men ble for dyrt...... oxo endte det med uplanlagt styrtfødsel hjemme :P jaja, sånn kan det gå.

det er riktig, helt merkelig spør du meg :/ jeg lurte nemlig på å planlegge det sist, men ble for dyrt...... oxo endte det med uplanlagt styrtfødsel hjemme :p jaja, sånn kan det gå.
Ja det syns jeg var rart også. Men er vel fordi man får en jordmor for seg selv i de timene man trenger. På sykehuset ser man jo nesten ikke jordmora si hvis de har mye å gjøre. Man er jo nesten heldig hvis hun er der når babyen kommer ut;) Er vel ikke så ille, men ikke langt unna mange ganger. Så må man vel betale for utstyr og staten skal vel ha litt. Styrtfødsel ja, det var vel ikke bare bare.

Dette var et sykt program. Noen andre som skal grave ned morkaka i hagen, men ha den i fryseren først?

Ja det syns jeg var rart også. Men er vel fordi man får en jordmor for seg selv i de timene man trenger. På sykehuset ser man jo nesten ikke jordmora si hvis de har mye å gjøre. Man er jo nesten heldig hvis hun er der når babyen kommer ut;) Er vel ikke så ille, men ikke langt unna mange ganger. Så må man vel betale for utstyr og staten skal vel ha litt. Styrtfødsel ja, det var vel ikke bare bare.
Ja er sikkert noe de må dekke, men samtidig sparer det staten mer enn det koster (tror jeg da), for du bruker jo ikke sykehuset lokaler/mat/klær/bleier/og alt annet småstæsj man ofte bruker på sykehuset uten å tenke på det (såpe, dusj, strøm) og man ligger jo på sykehuset i 2 døgn som regel. Så jeg syns det er litt merkelig, og dumt for de som ønsker å føde hjemme. Men men kan jo bli endringer etter hvert.
Jeg tror det at det koster er pga at mange av de som driver med hjemmefødsel gjør det privat som jordmor, ikke som noe sykehuset tilbyr. Det er i alle fall sånn her, og da er det jo ikke så rart at de må ha litt lønn ;)

Nei styrtfødsel er ikke noe ønskelig nei! jeg visste ikke noe før jeg våkna av at vannet gikk i senga, 15min etterpå var babygutten ute :eek:

Dette var et sykt program. Noen andre som skal grave ned morkaka i hagen, men ha den i fryseren først?

Yææækkk... morkake er et stykke menneskekjøtt! Mitt menneskekjøtt! Trengs ikke graves ned i min hage, nei, skal gå til destruksjon som annet "human waste" fra sykehuset, heheh... :O

Enig med Kassiopeia68 her altså! Rett i bosset so snart vesla har fått ho treng frå den! :eek:

Back
Topp