Hjelp ... vasketips :)

fluffy2007

Blir kjent med forumet
Får aldri glasset i dusjkabinettet helt rent .... noen som har noen gode tips der ute ... blir gal av å ikke få det riktig blankt ;)

Funker veldig fint med en litt grov svamt som ikke lager striper, og Jiff skurekrem.

Jeg bruker Ajax Professional og en svamp. Dusjer veggene med Ajax, vasker lett over med svamp og skyller over med vann. Skinnende rent :)

Vi bruker et vaskemiddel spesielt for dusjvegger som er kjøpt i baderomsbutikk. Det funker som fjell! Fjerner dannelsen av kalkbelegg og veggene blir blanke og fine. Smøres på og dusjes av. 

Oppvaskmiddel og salmiakk i varmt vann funker som bare det her -  vi sliter med skjoldete dører pga hardt vann.
Jif og slike skuremiddel kan lage riper, så jeg ville nok ikke brukt det på herdet plast. Prøv det på en litt usynlig flate før du går løs på resten i hvert fall :-)
Er det glassdører så går det helt fint.

Her ser det ut til at vanndråpene har "etset" seg inn i glasset. Går ikke bort, har prøvd alt fra tradisjonelle rengjøringsmidler, kjerringråd, damp, spesialmidler fra både baderomsbutikk og kjemikalieforhandlere. Nope...

Ei jeg kjenner vasket med white spirit, og dusjen så helt ny ut!! Ikke EN hvit stripe, skjoler, flekker eller noen ting!! Og så brukte hun zalo etterpå for å få bort alt fettet som white spiriten la igjen.

Jeg tipper at det er litt for sterk kost for de fleste her inne da, men dersom du tåler ting som ikke nødvendigvis er helt tilrådelig helsemessig så er hvertfall det et tips!! :P

Back
Topp