Hjelp! Vannet gikk!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
Jordmor tok vannet. ;)
Morsomt at på film når vannet går, betyr det at barnet kommer om fem minutter. :P

Første fødsel våknet jeg av ett knepp og vannet fosset så fort jeg stod på bena.
Andre gangen var det på kvelden når jeg skulle legge meg. Hørte ett knepp og var sikker på at vannet gikk men ingenting kom. Satt meg på senga og bøyde meg frem for å ta av meg sokkene. Da rant vannet. Så tror kanskje ikke slimproppen hadde gått så magen trengte ett trykk for at vannet skulle renne ut.

Må legge til at første fødsel var tvillingfødsel. Nr to sitt vann tok de på sykehuset. Det ble vel ett vakuum for når nr to kom ut hørte jeg ett høyt "Popp" og vannet stod i vinkel ut over hele fødselslegen . Jeg lo så jeg skreik og legen var våt fra halsen og ned :D

I sykesengen med mitt "private badebasseng". De tok vannet der :p

Med nr to gikk det i do :p Satt der og plutselig tenkte jeg at dette var ikke vanlig tiss liksom :p

Satt i godstolen og broderte, hørte kneppet og løp på do. Mannen skjønte lite, for jeg hadde kun vralta i flere mnd ;-) første rie en time etterpå.

Nr.1 . Jordmor tok vannet under igangsetting på sykehuset.

Nr.2. Hadde rier så vi måtte få med oss snuppa som da var 22 mnd og kjøre avgårde til sykehuset som ligger 10 min unna. Mannen skulle videre til svigermor med jentungen og levere henne der. (var og svigermors bil for vår streika selvfølgelig dager før) og første skrittet ut av bilen så kjente jeg at det piplet ut noe,og da skjønte jeg at vannet gikk.. Så da var det å knipe beina sammen og gå rart inn til føden :P

Back
Topp