Hjelp! Vannet gikk!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
På film er det alltid dramatisk når vannet går. Vi har snakket med fem mødre som opplevde vannavgangen helt annerledes enn de hadde sett for seg.

Les de fem historiene her

Hvor var du da vannet gikk?

Last edited by a moderator:
Artige historier :)

Gikk hjemme i sofaen begge gangene! Ble stressa og skalv, samtidig som jeg Lo og syns det var veldig spennende :D måtte løøøpe til doen og det rant som bare det så alt ble kliss vått og ekkelt!!
Med førstemann gikk det etter ett døgn med rier og da var vannet grønt..
Med andremann gikk det ett døgn før riene startet :o

Jordmor tok vannet på sykehuset begge gangene. Med nr 2 fikk hun ikke hull når det ikke var ri, så med 10cm og rie fikk alle i rommet seg en skikkelig plask :-P

I sengen hjemme :) veldig lite dramatisk :p

På sjukehuset - skulle akkurat til å ta det og så sprakk den :P

På sykehuset begge gangene. Første gang ble det tatt. Andre gangen gikk det av seg selv idet jeg skulle teste senga, med dyne og alt på.

Begge to gikk i fødesengen på kk.
Nr 1 tok jordmor vannet,
Nr 2 blei født med fostersekken rundt seg. Så JM tok hull på den etter han va komt ut.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hjemme i senga!

Våkna av at det sa *popp* og ble vått. En anelse stressa da ja, 15 dager før termin :P

1: hjemme 2:sykehuset ;)

På sovesofaen til svigermor. :)

Har alltid trodd at disse splasjene eg ser på film er overdrevent, men neida, splasjet kom. :)
Kjente litt pipling, så eg reiste meg opp, og dermed kom det en svær dam i full fart på gulvet. Og det fortsatte å renne det neste døgnet. Så eg gikk rundt hos svigermor med et håndkle rundt livet, og et mellom beina. :)

Vannet mitt gikk hjemme04.10 å hun var ute 08.03 jeg opplevde det som at jeg måtte på do så bare gikk vannet ikke noe drama

Det gikk mens jeg strakk meg etter fjernkontrollen, lå på sofaen hjemme. Kjente et pop, så føltes det ut som om jeg tisset på meg, jeg reiste meg opp og det sa splæsj utover det nyrensede teppet. :p Noen min. etter kom riene med 1 min mellomrom, så det føltes litt dramatisk for en førstegangsfødende ihvertfall.

Har gått på sykehuset i sluttfasen av fødselen ved hjelp av jordmor alle 4 gangene. Nå er jeg 1 dag over termin og hadde vært moro å få oppleve at vannet går :)

Back
Topp