Hjelp. (Urinprøve)

Vil tro det betyr at du har utslag på Leukocytter. (de hvite blodlegemeene)
Dette er det mange som har uten at det betyr noe. Du hadde ikke utslag på noe annet?

L3+ betyr 3+ på leukocytter. Kan tyde på UVI (urinveisinfeksjon).

Hvis det er UVI bør du nok behandle den ja..

Men veldig mange av oss har litt leukocytter i urin, viktig at prøven taes riktig. Midtstråleurin.

Og så bør du ha utslag på Nitritt i tillegg eller i det minste ha noe kliniske symptomer (Svie når du tisser, luktende urin feks?) hvis det skal være en reel infeksjon.

_missray skrev:

Men veldig mange av oss har litt leukocytter i urin, viktig at prøven taes riktig. Midtstråleurin.

Og så bør du ha utslag på Nitritt i tillegg eller i det minste ha noe kliniske symptomer (Svie når du tisser, luktende urin feks?) hvis det skal være en reel infeksjon.

Trenger ikke og ha noen symptomer når man har UVI. jeg hadde ikke det forgje gang jeg var gravid.

Hei
Ka fant du ut?
Måtte du kures?
L

Legen sa at hvis jeg hadde symptomer så sku jeg levere ny prøve. tror prøven sku bli sendt til dyrking men sekretærn hadde tømt den ut, så den ble ikke sendt.. Tror det var det han sa..

Så utrolig teit av den som helte det ut. Det som er så farlig med at man går med UVI over lengre tid er at den kan gå til nyrene og forårsake nyrebekkenbetennelse. SOm igjen kan forårsake premature rier... Som vi IKKE vil ha nå som vi er gravide :)

Jeg hadde absolutt ingen symptomer når jeg fikk UVI, jeg våknet en dag med rie lignende smerter i magen og jeg klarte ikke holde meg når jeg skulle på do. Det endte rett på sykehuset! Gå tilbaketil legen imorgen og få den sjekket igjen.. For når vi er gravide kan det også forekomme masse grums i urinen vår (utflod ++) som kan gi utslag på blan t annet det du fikk. Derfor er det viktig å vaske seg først, tisse biiiitte litt, så tisse i glasset på morningen. Da ungår man masse ektra grums som kan gi stor bekymring :)

Seadragn skrev:
_missray skrev:

Trenger ikke og ha noen symptomer når man har UVI. jeg hadde ikke det forgje gang jeg var gravid.

Trenger virkelig ikke ha symptomer på det nei, jeg har endt opp med kraftig nyrebekkenbetennelse 2 ganger pga jeg ikke får symptomer ved uvi. det er ekstremt smertefullt og varer lenge selv ved behandling (gjerne 2 uker etter behandling startet)

pluss at det er farlig når man er gravid, så hvis jeg var deg (trådstarter) ville jeg ha levert ny urinprøve:)

Back
Topp