Hjelp:( uønsket situasjon

Brukte ppiller fra oktober 2012 til mars 2014. Slutter i mars menhar jo aldri vært sen unntatt nå. Skjønner ingenginfg. Er skikkelig kvalm.. Kan være pga jeg er redd
Tror det er litt tidlig å være kvalm pga graviditet, tror man stort sett blir kvalm rundt uke 6-7 (men nå kan jeg ta feil altså) :) Få deg en legetime du, og snakk med mora di - hun forstår nok mer enn du tror :) Du trenger jo ikke fortelle at dere prøvde å bli gravide, ting skjer jo ved uhell også :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Men hva gjør jeg om jeg er dn få av prosenten som tester etter 3 mnd. Hva gjør man da?

Og vil en blodprøve evnt vise i blodet nå selvom en trst kan bruke 3 mnd?

Brukte ppiller fra oktober 2012 til mars 2014. Slutter i mars menhar jo aldri vært sen unntatt nå. Skjønner ingenginfg. Er skikkelig kvalm.. Kan være pga jeg er redd
Etter ppille-slutt kan syklusen bruke tid på å stabilisere seg

Sent from my iPhone using BV Forum

Men hva gjør jeg om jeg er dn få av prosenten som tester etter 3 mnd. Hva gjør man da?

Dersom du enda ikke får mensen etter et par uker til ville jeg fått en gynekologisk undersøkelse i tilfelle det er noe galt.

Tror det er litt tidlig å være kvalm pga graviditet, tror man stort sett blir kvalm rundt uke 6-7 (men nå kan jeg ta feil altså) :) Få deg en legetime du, og snakk med mora di - hun forstår nok mer enn du tror :) Du trenger jo ikke fortelle at dere prøvde å bli gravide, ting skjer jo ved uhell også :)

Jeg var kvalm dagen før ikm :p

Mensen etter pilleslutt kan være ustabil, mensen kan og utebli nettopp fordi du stresser med det, den kan og utebli hvis du selv tror du er gravid. Har skjedd meg, men begynte bare på pillen igjen og da roet jeg meg og fikk mensen da jeg skulle :)

Dra til legen du. Ingen har noe med hvorfor du skal til lege.
Plutselig kommer mensen etter du har vært der. Det er skikkelig typisk. Men greit å få målt hcg for å være sikker. Du får sikkert komme inn kjapt ettersom det er litt "krise".
Han typen og familien klarer du deg fint uten :)

24 uker <3

Tajk for trøstende ord❤️

Dra til legen du. Ingen har noe med hvorfor du skal til lege.
Plutselig kommer mensen etter du har vært der. Det er skikkelig typisk. Men greit å få målt hcg for å være sikker. Du får sikkert komme inn kjapt ettersom det er litt "krise".
Han typen og familien klarer du deg fint uten :)

24 uker <3
Ja må nok det:(. Gruer meg. Hva bør jeg si i tlf? Og non som veit hvor man kan finne nr til fastlegen? Kan jo ikke akk spørre mamma

Men de som finner det ut etter 12 uker fordi det ikke slo ut positivt, kan de ta etter da eller? Da man kan søke?

Tajk for trøstende ord❤️

Ja må nok det:(. Gruer meg. Hva bør jeg si i tlf? Og non som veit hvor man kan finne nr til fastlegen? Kan jo ikke akk spørre mamma

Men de som finner det ut etter 12 uker fordi det ikke slo ut positivt, kan de ta etter da eller? Da man kan søke?
Gå på gulesider og søk ett nr.
Det skal veldig mye til for at en test ikke slår ut positivt om man er 3 mnd på vei! Så ikke bekymre deg for det!

TuMmY LoVe

Tajk for trøstende ord❤️

Tlfnummeret finner du på nett.
Forklar at du er redd du er gravid men kun får neg test. At du gjerne vil ta blodprøve for å sjekke. Viktig at du sier hvor langt over du er. Begynner de å akkedere, stå på ditt eller møt opp på kontoret.

24 uker <3

Tlfnummeret finner du på nett.
Forklar at du er redd du er gravid men kun får neg test. At du gjerne vil ta blodprøve for å sjekke. Viktig at du sier hvor langt over du er. Begynner de å akkedere, stå på ditt eller møt opp på kontoret.

24 uker <3
De kan ikke nekte non å ville ta blodprøvr vel?

Er det ikke bare å ringe legen og bestille time? Moren din har jo ingenting med hvorfor du skal dit!

Neste gang du får en kjæreste som ønsker barn, vær sikker på at DU også ønsker dette. Ikke gjør det fordi du vet han vil. Det er en stor avgjørelse å ta, og man bør være rimelig sikker på at man ønsker barn - uansett hva som skjer etter unnfangelsen.

TuMmY LoVe

Venninnen min teste ikke positivt på tester før etter 3 mnd. Men hun testet positivt på blodpørver.

Ta deg en tur til legen.

Sent from my iPad using BV Forum

Venninnen min teste ikke positivt på tester før etter 3 mnd. Men hun testet positivt på blodpørver.

Ta deg en tur til legen.

Okei. Da må jeg. I tilfelle jeg er gravid. Har hatt brennende hals i hele dag:/ er det et typisk graviditetstegn eller kan det komme av forkjølelse/tørrhals?

Takk for svar. Har kun hørt at det er mindre anntall som tester positivt så seint som etter 3 mnd. Det er få tilfeller sies det men hører jo om det nesten oftere enn tidlig.

Bare hyggelig å kunne hjelpe litt. Skjønner at du er i en situasjon som er vanskelig.

Har ikke hørt om så mange jeg heller med venninnen min er ett eksempel.

Bare hyggelig å kunne hjelpe litt. Skjønner at du er i en situasjon som er vanskelig.

Har ikke hørt om så mange jeg heller med venninnen min er ett eksempel.

Virker jo som det ofte er sånne folk. Eller altså at det er ofte at folk tester så seint. Leser jo om det hele tiden

Back
Topp