Hjelp, tror jeg har BV...

happymum89

Betatt av forumet
Jeg er i uke 13+2 og er nå livredd for å ha fått bakteriell vaginose. Har hatt dette før(sannsynligvis) og har da kontaktet fastlege og sagt jeg har mye hvit utflod og at det lukter annerledes, har da fått flagyl og det har blitt borte. Jeg er nå redd jeg kun kommer til å få en resept og ikke bli verken sjekket at det er sikkert at jeg har det eller få oppfølging...
Jeg leser dette er forbundet med senabort og for tidlig fødsel ved graviditet. (http://legeforeningen.no/Fagmed/Nor...hos-gravide/kapittel-103-bakteriell-vaginose/)
Er det noen som har hatt dette når de er gravide? Hva gjorde legen? Fikk dere oppfølging resten av graviditeten? Gikk det bra??
Er så redd dette skal gå galt.. Har prøvd i 1,5 år og hadde en MA i uke 12 i juni..

Forsøk med biolayogurt down there. Det er ihvertfall ikke skadelig. Skal visstnok kunne ta knekken på slikt. Mener å huske en venninne fortalte at hun hadde fått akkurat den anbefalingen av legen da hun var gravid (dette er 13 år siden) og hadde det samme. Hun har nå en frisk og fin tenåring så gikk ihvertfall bra der i gården. :)

Forsøk med biolayogurt down there. Det er ihvertfall ikke skadelig. Skal visstnok kunne ta knekken på slikt. Mener å huske en venninne fortalte at hun hadde fått akkurat den anbefalingen av legen da hun var gravid (dette er 13 år siden) og hadde det samme. Hun har nå en frisk og fin tenåring så gikk ihvertfall bra der i gården. :)

Hehe, skal jeg ha det inni da eller hva skal jeg gjøre liksom? :p det renner vel ut igjen åh ser jeg får meg ...
Skader ikke prøve iallfall :)

Jeg ville bestilt legetime/kontaktet gyn:) Det finnes sikkert noe du kan bruke til tross for graviditet. Flagyl kan ikke brukes, men det står at Dalacin vaginalkrem kan brukes i 2. Og 3. Trimester. Ville uansett fått tatt GU for å sjekke om det virkelig er BV, og legen vet hva du kan behandles med:)

Jeg ville bestilt legetime/kontaktet gyn:) Det finnes sikkert noe du kan bruke til tross for graviditet. Flagyl kan ikke brukes, men det står at Dalacin vaginalkrem kan brukes i 2. Og 3. Trimester. Ville uansett fått tatt GU for å sjekke om det virkelig er BV, og legen vet hva du kan behandles med:)
Ja jeg skal det mandag :) bare redd legen skriver ut uten å sjekke- slik som tidligere.. Men hun må vel ta det mer alvorlig nå når jeg er gravid håper jeg!

Legen min nevnte også yoghurt, så det kan være verdt å prøve :) jeg spurte riktignok bare fordi jeg klødde så veldig da, og det gikk over av seg selv før jeg fikk prøvd. Legen sa at jeg kunne dyppe en tampong i yoghurt og la den være inni en stund :p synes det høres helt merkelig ut, men skader jo ikke å prøve!

Hehe, jeg ville nok anbefalt deg å sove med det over natten- ikke gå med det hele dagen liksom ;P Eller i det minste når du er hjemme. Du bruker bare de samme sprøytetingene som man ville brukt med den reseptbelagte kremen. For å få den oppi der. Forsåvidt renner det vel ikke ut hvis du får det godt opp i skjeden, men ville vel kanskje hatt på et truseinnlegg in case. Men bestill en time hos legen din uansett, så nevner du bare jogurt som alternativ behandling da du frykter medikamentene i de andre. :)

Ikke bruk tampong når du er gravid hvertfall!

Legen min nevnte også yoghurt, så det kan være verdt å prøve :) jeg spurte riktignok bare fordi jeg klødde så veldig da, og det gikk over av seg selv før jeg fikk prøvd. Legen sa at jeg kunne dyppe en tampong i yoghurt og la den være inni en stund :p synes det høres helt merkelig ut, men skader jo ikke å prøve!

Vet om mange gynekologer (og folk med bv) som bruker det tipset :)

Back
Topp