Hjelp, tror eg tok for mye Gonal F idag

Icsi-prøver

Blir kjent med forumet
Andre som har opplevd at det tallet som kommer opp i doseringsvinduet en skal ta fra ny sprøyte er feil?

Jeg har en 900ie sprøyte. Skal ta 175ie hver dag, og har tatt 5 dager, 6 idag. Ut fra utregningen min skulle det da bare være 25ie igjen (900-875) ...men når jeg hadde stillt sprøyta på 175ie i dag så viste doseringsvinduet 50ie når den var tom. Den skulle jo visst 150.... kan sies at det var en stor luftboble i sprøyta som jeg glemte å "fjerne" ved start

Derfor tok jeg 150ie fra ny sprøyte. Men er jo nå veldig redd at jeg har gjort noe galt hvis det viserseg at eg har tatt 100ie mer enn eg burde i dag... noen råd som kan roe meg ned?

Ska til UL på fredag. Og skal innen den tid ha tatt totalt 1400ie.
 
Jeg har alltid fått sprøyter med mye mer i enn det skal være. Så brant inne med ei sprøyte ene forsøket.
Fordi jeg hadde igjen 125 mer enn den sa, og da holdt det ut. Skal alltid være en buffer i de har jeg lest :)
 
Jeg har alltid fått sprøyter med mye mer i enn det skal være. Så brant inne med ei sprøyte ene forsøket.
Fordi jeg hadde igjen 125 mer enn den sa, og da holdt det ut. Skal alltid være en buffer i de har jeg lest :)

Oi... så da har jeg tatt for mye i dag . Da er d nok best å ringe klinikken i morgen.
 
Oi... så da har jeg tatt for mye i dag . Da er d nok best å ringe klinikken i morgen.
For du skal sette det som står igjen på den gamle sprøyta fra den nye. Så har du tatt mer enn den dosa har du nok tatt for mye ja.
 
Hva sa legen og hva skjedd etter tok for mye dosering?
Dette er en kjempegammel post. Mange får beskjed om å beholde dosen de satte feil, andre er ikke så nøye på det. Hvis det har skjedd deg så må du bare høre med klinikken din.
 
Back
Topp