Hjelp! Trenger råd til "luksusproblem"

Huldra88

Elsker forumet
Sitter å ruger over et luksusproblem.
Jeg har nylig startet i ny jobb (4.uker), og trives greit her. De fleste arbeidsplasser har jo rom for forbedring, og det gjelder jo også her. Jeg har dog blitt tatt godt i mot, og har greie kollegaer. Lederen er åpen, blid og glad for faglige innspill. Føler jeg har et gode muligheter for utvikling og handlingsrom. Jeg har blitt møtt med stor tillit, og står veldig fritt til å utforme arbeidsdagen. For en ukes tid siden ble jeg kontaktet av en annen arbeidsgiver som hadde hørt veldig mye godt om meg, og ønsker at jeg skulle søke på en stilling hos dem. De kunne tilby tilsvarende fleksibilitet, tillit osv. De forholdene vil altså være like. Arbeidstiden er også den samme, 08:00-15:30. Har også fleksitid. Arbeidsgiveren som ringte meg ligger ti minutter fra der jeg bor, så reisetiden vil da bli kortet ned med 20 minutter. Arbeidsoppgavene vil være tilsvarende, men det vil bli gitt større rom for å være i mer i direkte kontakt med brukergruppen av tjenesten over en lengre tidsperiode enn jeg har nå. Dette synes jeg er veldig positivt. Lønnsmessig ligger jeg nå høyere enn snittet for arbeidstakere i disse typer stillinger ift ansiennitet, så kan ikke si jeg er misfornøyd. Arbeidsgiveren som ringte meg kunne toppe lønnen, og var veldig åpen for forhandlinger dersom jeg allikevel skulle være misfornøyd.

Jeg er frister til å søke på denne stillingen, men føler meg litt som en "utro tjener" iom at jeg nettopp har startet her jeg jobber nå og har blitt satt stor pris på. Føler at det er ganske dårlig gjort ovenfor nåværende arbeidsgiver, da det er veldig mye jobb som må gjøres her. Dersom jeg forsvinner må de nok få inn noen raskt, og det kan bli vanskelig da jeg er i prøvetid og har to ukers oppsigelse. Jeg mener ikke at jeg er uvurderlig, men at det er mye arbeid som skal gjøres og det er et lite kontor. Da vil jo arbeidsbyrden falle på de andre medarbeiderne, som har nok med sitt. I tillegg er det under halvparten med fult ut rett kompetanse til å utføre alle sider ved jobben. Ergo vil min avskjed bety ekstra jobb for enkelte her.

Hva ville du gjort? Trenger å høre litt tanker for utenforstående merker jeg.
Sorry for langt og rotete innlegg. Føler meg litt i villrede her.
PS: har med vilje unnlatt å nevne hvilken type stilling dette er grunnet mine "paranoide tendenser".

Du kan be om at søknaden behandles konfidensielt, så om du ikke får den vil ikke nåværende arbeidsgiver vite at du har søkt. Noen ganger får man bare et tilbud i fanget man ikke kan si nei til. Reisetid betyr masse for meg! Fritid er gull. Jeg ville nok ha søkt, og beklaget meg masse om jeg hadde fått den. ;)

Enig med dem over. Kort reisevei er gull. Av og til er livet bare sånn. Kommer det en mulighet, så må man bare gripe den. Den andre jobben klarer seg sikkert - de hadde helt sikkert flere søkere til jobben du nettopp begynte i, kan være noen av dem kan ta over på kort varsel. :)
Bsre ta det som et kompliment, at du er ettertraktet.

Ville forklart dette for arbeidsgiveren, takket for muligheten hos dem og sagt hvor mye du legger vekt på kort arbeidsvei bla.

Hadde søkt på den andre :) kortere reisevei og høyere lønn, så syns jeg det hadde vært verdt å bytte, siden jobben i seg selv er omtrent den samme.

Hadde nok søkt på den andre :-) kortere reisevei betyr alt for meg da ;-)

Hadde nok selv søkt på den andre, noe fordi du fortsatt er på prøve så burde de gå noen andre som kan fylle plassen fort, hadde du hvert der litt lengre og det var lenge siden andre søkte hadde jeg nok personlig syns det hadde hvert verre.
Men reisetid er utrolig viktig her ihvertfall

Hadde søkt og du kan jo velge å ikke godta om du får et rart inntrykk på intervju men reisetid betyr litt det, hvis du tenker minutter pr dag, pr uke, pr mnd og år så blir det jo litt som du kan ha med familien din:)

Takk for kjempe gode innspill :) det setter jeg stor pris på. Har snakket litt mer med sambo om dette, og han er helt klart enig med de fleste her. Å søke konfidensielt er en veldig god idé! Som mange sier har jo reisetid mye å si, spesielt når man har barn. Tanken på så kort reisevei er også gull med tanke på at vi prøver å bli gravide. Tidsklemma tar en rask når det blir to barn som skal hentes på ulike steder, tror jeg. Hmm

Er også enig med deg som sier at det fremstår som vinglete. Har dette i tankene også.. Har lite lyst til å "sverte" navnet mitt. Samtidig som det er faktisk ikke er jeg som aktivt har vært på jobbsøking her.
Har vært åpen med min nåværende leder om at jeg har blitt kontaktet forresten. Jeg tror valget faller på å søke, og at jeg tar endelig beslutning når tilbudet eventuelt er skriftlig.

Det er ditt liv, det er du som skal leve det. Ikke ''ta til takke'' med noe, fordi du tenker på hva noen kollegaer og en sjef tenker om det..
Man skaper sin egen lykke, og føler du den nye jobben vil være bedre for deg g dine, så velger du det =)

Er nok enig med de over, å korte ned reisetiden med 2/3 vil ha stor betydning i hverdagen! Og hos du tror du vil kunne trives minst like godt - forhåpentligvis bedre - på det nye stedet, burde du søke... Lykke til med avgjørelsen!

Hadde søkt. Når alle vilkår er bedre er det ikke noe å tenke på.

Skjønner at det er kjipt. Men jeg tror også sjefen din forstår. Og uansett så er det ditt liv... Du bestemmer :-) kortere vei og bedre lønn... Er jo veldig dumt å la den muligheten gå fra deg!!

Jeg hadde ikke tenkt på de gjenværende på den jobben du er i nå, men på ditt eget beste. Er ti minutt til jobb det beste for ditt liv og de andre tingene er bedre så go for it!

Back
Topp