Hjelp, trenger råd av dere som sliter med kvalme.

Dagdrømmen

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
I går kveld begynte jeg å spy, og greide ikke holde på mat osv, var også litt frysen og konstant kvalm.

I dag reiste jeg på jobb, selv om jeg kasta opp i morges, men måtte reise hjem igjen etter bare en time. Og hadde da spydd 2 ganger på jobb.

Har kasta opp resten av dagen og.

Så er spørsmålet til dere som har vært kvalme før, gjerne dere som har vært gravide før og, tror dere dette er svangerskapskvalme eller omgangssyken? Håper for guds skyld at det er sistnevnte. Kan virkelig svangerskapskvalme komme så akutt? (Har vært litt kvalm siden uke 6, men aldri spydd)

Hjeelp meg, jeg har aldri vært gravid og vet ikke hvordan det skal føles :p

Tusen takk for svar <3

Sent from my iPhone using BV Forum

kvalmen kom til meg i uke 6 men spydde ikke.. Nå så spyr jeg fra 4-9 gang om dagen :( Fikk afipran av legen i dag og har ikke spydd nå i dag, men er litt sånn små kvalm :P

Høres ut som meg i første svangerskap, jeg har vært heldigere denne gangen kan det virke som....

Har dessverre ingen gode råd, for jeg var sykemeldt i to måneder sist

jada det kan være omgangssyken.den går jo nå. Om du ikke klarer holde på noe gjennom en hel dag, så ville jeg kanskje tenke i de baner. Håper du føler deg bedre uansett hva det måtte være <3

jada det kan være omgangssyken.den går jo nå. Om du ikke klarer holde på noe gjennom en hel dag, så ville jeg kanskje tenke i de baner. Håper du føler deg bedre uansett hva det måtte være <3
Tror kanskje jeg bare var syk. For nå har jeg spist masse god frokost! :)

Kvalmen kom brått denne gangen, og jeg har spydd flere ganger om dagen og gjør det fortsatt:( jeg har dessverre ingen råd til deg. Dette er min fjerde graviditet og hittil har alle vært så like. Du kan trøste deg med at forhåpentligvis gir seg etter 12uker!

Kvalmen kom brått denne gangen, og jeg har spydd flere ganger om dagen og gjør det fortsatt:( jeg har dessverre ingen råd til deg. Dette er min fjerde graviditet og hittil har alle vært så like. Du kan trøste deg med at forhåpentligvis gir seg etter 12uker!
:-( greier du gå på jobb og sånt?

Har du forsøkt ingefær te? Jeg har vært ekstrem kvalm og knapt klart å holde noe nede men ingefæren har dempet kvalmen betraktelig

Har du forsøkt ingefær te? Jeg har vært ekstrem kvalm og knapt klart å holde noe nede men ingefæren har dempet kvalmen betraktelig
Ja, drikker kokt vann med ingefær og sitron nå. Må forsøkes i morgen, er mest dårlig om morningen og midt på dagen. Tusen takk for tipset :-)

:-( greier du gå på jobb og sånt?

Akkurat nå jobber ikke jeg, ellers hadde jeg bare blitt sykemeldt slik jeg ble forrige gang.

Kvalm som et uvær her også :(
Kom helt plutselig rett etter jeg passerte uke 6 (er 8+1 nå).
Det var ikke slik med de tre andre, da var det kun på ettermiddagen -det kan jeg takle. Men nå er jeg kvalm heeele dagen :/
Merker at hvis jeg er ekstremt sulten eller veldig mett så forverrer kvalmen seg.
Her fungerer det til dels å småspise gjennom dagen, drikke farris, sove nok, holde meg unna kaffe og få litt frisk luft. Er fortsatt kvalm, men da holder jeg det på et lavere nivå.

Back
Topp