HJELP!! Trenger litt meninger om bilstoler...

lisemo

Elsker forumet
Hva vil dere anbefale for ei på 3 1/2 år? Å fortsette bakovervendt, eller forover? Skal ha ny stol, men veldig usikker på hva vi skal velge. Ho veier 15kg og er ca 1 meter høy. (Har ikke målt ho den siste måneden)

Jeg ville garantert valgt en bakovervendt :) Vi har to Britax, en Two Way og en Multi-Tech, begge er vel kombistoler men du må for guds skyld ikke bruke de framovervendt..! Multi-Techen er litt mer støtte i putene (må ikke forveksles med beskyttelse) og oppleves litt trangere, mens TW er mer romslig og kan også monteres med ekstra beinplass. Denne har ikke sikkerhetsstøtte men skal hvile på setet foran. Veldig lett å montere :) Jeg har desverre ikke erfaring med andre stoler, men jeg ville i hvert fall ha valgt en bakovervendt, der kan hun nok sitte lenge enda :)

Hvor lange er selene på de stolene? Ho er veldig lang i overkroppen, bruker 110/116 i gensere for å få de lange nok. Er selene som gjør ar vi må bytte ut stolene vi har pr idag.

Hadde valgt en stol som er bakovervendt til 25 kg. Har hun mye klær på i setet siden selene er for korte? Husk at de skal ha selene så tett inntil kroppen som mulig..

Sicily skrev:
Hadde valgt en stol som er bakovervendt til 25 kg. Har hun mye klær på i setet siden selene er for korte? Husk at de skal ha selene så tett inntil kroppen som mulig..

Nei, har ikke mye klær på, ho er bare veldig lang i overkroppen. Og selene er så inntil som en kan, for får nesten ikke en finger mellom ho og selene... Sliter i 3-5 min bare å få på selen hver gang vi skal bruke begge stolene, for gjelder begge stolene vi har. 

Back
Topp