Jeg og samboeren har en evig krangel om dagen føles det som ettersom neste års ferie skal bestilles i løpet av denne måneden.
For det første ville jeg vente med å bestille til etter lillebror har kommet, men ingen av de vi skal dra med ville vente til oktober så der ble jeg overkjørt med en gang...
For det andre så ville jeg egentlig vente til sommeren 2019 med å dra til "syden" ettersom barna våre er så små at de ikke har noe særlig glede av det neste år uansett, men samboeren har aldri vært på solferie og nå planlegger flere av søsknene hans å dra til samme sted samtidig så ofrer meg for hans skyld.
MEN her kommer det store, samboeren vil dra på to ukers ferie UTEN barna som i mine øyne er helt uakseptabelt!
Jeg har klart å få han til å forstå at jeg ikke drar ifra en 7 måneder gammel baby, men han mener at vi kan la storesøster være hjemme som da kommer til å være litt over 1,5 år. Jeg har ikke planer om å forlate dattera mi i to uker, selvom jeg vet at hun vil bli tatt godt vare på hos mine foreldre, men jeg føler at hun er altfor liten til å være borte fra mamma og pappa så lenge.
Han bruker helt absurde argumenter som er helt uaktuelle i dagens dato, og han mener at det ikke gjør noe skade for en 1,5 åring å være borte fra både mamma og pappa så lenge.
Føler jeg sitter igjen som skurken uansett her fordi han skal være så trangsynt og faktisk ikke klare å se behovene til sine egne barn...
Jeg trenger noen gode argumenter jeg kan gi han, så hjelp meg jenter!