Hjelp, trenger en hvit løgn!

Elledille

Ønsker nr. 3
Jeg drar på jobbtur med sjefen i morgen, til et annet distriktskontor. Vi skal invitere med oss avdelingen vi besøker ut på middag på kvelden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal komme unna med å droppe vin til maten uten å avsløre meg! :( Hos oss er det ikke vanlig at folk takker nei hvis de ikke kjører eller er gravide....

Har dere noen tips til gode unnskyldninger som ikke blir for innviklede? Lurer litt på å si jeg sliter med magesyre/halsbrann, og at rødvin er det verste (og at jeg kun liker rødvin til mat),.... Men tar gjrne i mot bedre forslag!

Du kan jo gi et hint til servitøren om at han skal servere deg alkoholfri drikke.. evt kan du si du går på penicillin og dermed bør unngå og drikke alkohol ;)

-At du går på pencilin?
- Evnt har tatt sterke migrenetabletter og det er uheldig å blande med alkohol.
- At du har hodepine, eller at du er redd for at alkoholen utløser migrene pga begynnende migrene
- magekatarr/problemer med magen
- At legen har oppdaget noe celleforandring/nydannelse i magen, så du har fått beskjed om å ta det rolig med alkohol. Dette indikerer jo gjerne kreft, men hvis noen spør så kan du si at det er godartet (da dette ikke er løgn, du har jo en baby der ;) )
- bestill vin, men også vann. De fleste er opptatt av seg selv og legger ikke merke til at du ikke drikker vin. Kommenterer noen på at du drikker vann, så sier du at du føler deg litt svimmel
- er det bar der, så bestill alkoholfri vin eller rom og cola (uten rom) ;)
- At du prøver å komme i bedre form, du trener, ønsker et sunnere liv
- Du har fått beskjed av lege å holde deg unna alkohol i forbindelse med en kur/legemidler (kan være uvi, bakteriell vaginose)
- du er sliten
- allier deg med en kollega du stoler på (og som kjører/er gravid/ikke drikker) hvor h*n bestiller alkoholfritt, så bytter dere glass.
- prat med kelneren i forkant eller når du er på vei til toalettet og i at når du bestiller vin/øl så må det være alkoholfritt

Last edited:
-At du går på pencilin?
- Evnt har tatt sterke migrenetabletter og det er uheldig å blande med alkohol.
- At du har hodepine, eller at du er redd for at alkoholen utløser migrene pga begynnende migrene
- magekatarr/problemer med magen
- At legen har oppdaget noe celleforandring/nydannelse i magen, så du har fått beskjed om å ta det rolig med alkohol. Dette inkiderer jo gjerne kreft, men hvis noen spør så kan du si at det er godartet (da dette ikke er løgn, du har jo en baby der ;) )
- bestill vin, men også vann. De fleste er opptatt av seg selv og legger ikke merke til at du ikke drikker fin. Kommenterer noen på at du drikker vann, så sier du at du føler deg litt svimmel
- er det bar der, så bestill alkoholfri vin eller rom og cola (uten rom) ;)
- At du prøver å komme i bedre form, du trener, ønsker et sunnere liv
- Du har fått beskjed av lege å holde deg unna alkohol i forbindelse med en kur/legemidler (kan være uvi, bakteriell vaginose)
- du er sliten
- allier deg med en kollega du stoler på (og som kjører/er gravid/ikke drikker) hvor h* bestiller alkoholfritt, så bytter dere glass.
- prat med kelneren i forkant eller når du er på vei til toalettet og i at når du bestiller vin/øl så må det være alkoholfritt
Mange gode tips her :) Supert!

Mange gode tips, ja! Tusen takk :) Noen utgår fordi de kjenner meg for godt og fordi vi nok blir en liten gruppe, men andre kan kanskje gå :)

Back
Topp