Hjelp til vognvalg!

Klarfornestemann

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Sensommerbarna 2019
Hjelpes - klarer ikke å bestemme meg for vogn! Er første baby (februar 2017) så er i mangel på erfaringer! Det jeg ønsker er helst emmaljungalignende vogn - liker ikke Stokke-vognene (altså de "trendy" typene)

Noen med forslag til vogner som ser litt klassiske ut, som kan brukes på vinter og grusvei?

Noen som har erfaringer med emmaljunga sitt understell med svinghjul? Spesielt på grus og vinterføre? :)

Takk for svar <3

Har emmaljunga super viking med svingbare forhjul (luft). Bor i by, men har brukt den i skog, på grus. Jeg har vært veldig fornøyd med den.

Lufthjul fungerer veldig godt på all slags føre, bedre enn eccohjul (også snø).

Men om du skal kjøre mer i ulendt terreng enn i by, ville jeg vurdert faste hjul. Det er nok litt mer stabilt.

Vi har Baby Jogger City Elite og er så fornøyde! Det er trehjuling med svingbart forhjul som kan låses. Vi bor i byen, men rett ved skogen, så bruker den både på asfalt og på grus. Begge deler fungerer utmerket. Den tar liten plass i bilen og er lett å legge sammen.

Hadde valgt den samme om igjen!

Emmaljunga edge - med svingbare lufthjul. Kunne ikke valgt bedre vogn! Stor og romslig, fungerer perfekt i alle terreng :D

Har Emmaljunga Edge Duo men med classic chrome lufthjul som ikke er svingbare. Har testet den på terreng og grus og er veldig fornøyd :) Eneste som er dumt er at den tar mye bagasjeplass. Har helt ny RAV4 og kun plass til noen få handleposer når vi har den med ;(

Har Britax Go Next og er kjempefornøyd! 4 hjul, forhjula kan låses hvis ønskelig, god demping, stor "kurv" under, enkel å legge sammen og slå opp, ekstra solskjerm i bremen på bagen (genial), lett og enkel å svinge på hvis man kun har ei hånd ledig :) Og ikke minst så syns jeg den er veldig fin ;) Fikk prøvd den litt i marka idag, og fungerte kjempebra.

Vedlegg

• 1475697929067.jpg
    1475697929067.jpg
    68,1 KB · Visninger: 20
Jeg har quinny freestyle og er veldig fornøyd med den :)

Av de klassiske vognene har utvalget blitt dårligere, siden Simo og Brio ikke produseres lenger. Det finnes jo mindre kjente merker som Troller, Crescent og Jedo som du kan titte på da.
Eller bare gå for en emmaljunga:) Jeg ville tatt Super nitro med lufthjul om jeg var deg. Bag må kjøpes i tillegg, da kan du velge ulik farge/mønster på bag og sportdel.

Har emmaljunga edge med både svingbare uten luft og deluxe understellet. Deluxe er definitivt det beste på mye snø. Begge passer fint til alt så synes det kun er stor forskjell på snø.

Av de klassiske vognene har utvalget blitt dårligere, siden Simo og Brio ikke produseres lenger. Det finnes jo mindre kjente merker som Troller, Crescent og Jedo som du kan titte på da.
Eller bare gå for en emmaljunga:) Jeg ville tatt Super nitro med lufthjul om jeg var deg. Bag må kjøpes i tillegg, da kan du velge ulik farge/mønster på bag og sportdel.
Brio = Britax :)

Back
Topp