Skader jo ikke å kjøpe en pakke billige bleier. Jeg har kjøpt mange fra alvababy.com tror det er mye de samme som de du har sett på. Er veldig fornøyd med de jeg. De selger også bleieposer i turstørrelse, de kommer med 2 rom så man kan ha rene bleier i det ene og skitne i det andre. Genialt :)
I begynnelsen hadde jeg en pakke bambino mio prefolds. Hadde 4 trekk og hmm, ca 10 bleieinnlegg, de var greie for trekket kunne brukes igjen om det ikke var skittent og brettebleier kunne også brukes som innlegg - vips så hadde man alltid en bleie klar. For du trenger mange, som nevnt over, går fort 10 om dagen.
Ellers gikk det mye i brettebleier i starten, mye med pul-trekk men tok ikke så lang tid før jeg kjøpte ullbukser også. Brettisene er greie fordi de tørker kjapt, og i starten hadde jeg hverken nok bleier eller tørketrommel så det var en nødvendighet med hurtigtørk. Og så er brettiser lettere å få til å passe på en liten kropp enn onesize bleier.
Til den pakken du ser på så virker det som du trenger innlegg ja, (på alvababy.com får du med ett innlegg til de vanlige bleiene, 2 til de av bambus). Du kan jo bruke brettiser, gamle håndklær osv som innlegg også.
Rispapir tror jeg ikke du trenger i starten, mmbæsj går lett av i vask, flekker bleker i solen.(evt tørk av mesteparten med dopapir)
Men med fast føde blir bæsjen hardere og det er greit å få hevet den i do, da er rispapir greit.
Ellers så erfarte jeg fort at med tøybleier så var kluter mye bedre enn våtservietter, da var det bare å slenge kluten i bleieposen og slippe å stresse med å ha boss i nærheten også. Liker veldig godt 5pk de selger på princess.
I begynnelsen hadde jeg ikke nok bleier og det ble litt kombibruk. Ikke bra for stumpen til småen. Engangsbleiene tørket ut huden og når vi tok på tb som ble våte så ble han rød. Men da vi gikk over til fulltid tb så har han knapt nok vært rød siden :)
tettinntil.no har tøybleieinfo så det holder :)