Hjelp til prissetting.

Lillepusen

Forumet er livet
Har ikke vært aktiv på skrivefronten her inne... men på lesinga, hehe. Her er det mange flinke damer. Vet prissetting har vært tema her før, men håper noen kan hjelpe meg. [:)]

Er det noen som har lyst til å hjelpe meg med å prissette noe jeg har laget?

Er ei dame på jobb som ønsker å kjøpe Lue, hals/buff og votter jeg har laget.
Lue og hals/buff: ett lag fleece med heklet blomst og perle på.
Votter: dobbelt lag fleece, med samme blomst/perle på.

Hvor mye ville dere betalt hvis dere ikke kjente personen som laget det?
Hvor mye ville dere gitt hvis det var en kollega/venn som laget dette?

Veldig vanskelig dette her! Fleece koster jo ikke særlig, men jobben (særlig vottene og hekling/montering av blomstene/perler)..

bildeeeeeeeeeeeeeeeeer[:D][:D][:D] whoop,whoop

ORIGINAL: *BekkUlf*

bildeeeeeeeeeeeeeeeeer[:D][:D][:D] whoop,whoop

Hehe *løper og leter*

Anyone, hjelp?? [8D]

Dytt! Ingen som ville gitt noe for dette? [8D] Hun VIL betale, altså, hehe. Jeg dytter ikke dette på henne. [;)]

hmmm..
aner virkelig ikke hvor mye arbeid det er i slikt.. jeg er dårlig på slikt arbeid..
men du må jo iallefall ha for stoff og diverse + en grei slump penger i hånden for arbeidet som er lagt ned i det.
slik at det lønner seg for deg!=)

dytter litt mens jeg tenker...

Jeg aner ikke desverre... Men ikke underpris i hvertfall. Håndlagede ting er verdifulle:)
Setter du en billig pris, vil tingen også føles billig, og kanskje også behandles sånn. Har man følelsen av at det er verdt litt, blir det mer verdsatt også.

Takk for innspill. Dette er vanskelig, ja. Leste et godt blogginnlegg en dag her... om at man skal tenke seg at man ikke prissetter seg selv, men produktet. Godt poeng. Men vanskelig å tenke sånn. Nå er jo dette en kollega/venn, så hun får uansett vennepris. Men ikke gi-bort-pris, hva nå enn det er i dette tilfelle.

Ble ikke noe klokere av å tenke nå. Får prøve igjen imorgen. Da får jeg kanskje noen konkrete forslag til pris på dette her. Natta [:)]

Jeg ville vel kanskje tatt 400 kr for hele settet, litt mer av de som bare kjøper enkeltdeler. [:)]

En generell regel er jo materialkosnader x3[;)]

ORIGINAL: Diddij

Men ikke alltid. Man kan bruke timesvis på å lage noe verdifult av noe som i utgangspunktet ikke kostet noe særlig...

ORIGINAL: Miriel

ORIGINAL: Diddij

Men ikke alltid. Man kan bruke timesvis på å lage noe verdifult av noe som i utgangspunktet ikke kostet noe særlig...

Nei selvfølgelig...men så generelt mener jeg... men tenker da på slike ting da...

Takk takk, jenter! [:)]

400-600 synes jeg var horribelt mye, hehe... Fleece er jo "det billigste" stoffet. Så materiell x3 blir laaangt under!
Kan nok ikke følge den kalk'en på fleece, litt mohairgarn og en plastperle her og der... [8D]

Men da er ikke 300 noen overpris å ta til kollegaen min, da. (Vottene ville hun ha uten blomster, og buff'en er jo bare svosj-svosj...) [:)]

Av andre tenker jeg kanskje jeg skulle ta 300 for lue og votter, med blomst på begge deler.

Back
Topp