Hjelp til nr. 3

Freyja.

Betatt av forumet
Hei. Jeg ønsker å skrive litt om denne reisen da det føles ganske ensomt til tider. Jeg er 36 år og har to store barn fra før. Jeg traff min samboer for noen år siden og vi har ikke lykkes med å bli gravide. Vi har sjekkes oss begge og de finner ingenting galt.
Skuffelsen er like stor hver gang testen kun viser en strek, og etter 2 års prøving fant vi ut det var på tide å søke hjelp.

Vi har prøvd Letrozol en syklus uten hell.
Nå har jeg gått på Progynova i 6 dager, satt Gonal-F 145 ie i 7 dager og Fyremadel i 3 dager. På ul viste det seg å være ca 10 folikker på hver eggstokk, men ikke mer enn ca 8 mm.
Forlenget behandlingen med 200 ie Gonal-f I 5 dager og nye 3 sprøyter med Fyremadel. Skal på ny ul i morgen.
Jeg kjenner det er noe som skjer i eggstokkene da de verker til tider, så håper det viser seg å være godt nok.
Jeg liker ikke å ta medisiner og vil egentlig bare få det overstått.


Kommer til å lufte litt tanker rundt behandlingen her inne, og det er godt å vite at det er flere i samme båt som oss. <3
 
Last edited:
Masse lykke til! Håper og og krysser fingrene for gode nyheter på ul i morgen ❤️ Jeg skal selv på mitt første egguttak i morgen, etter stimulering med Progynova, Gonal F og Fyremadel. Satt eggløsningssprøyte i går kveld! Så spent.
 
Masse lykke til! Håper og og krysser fingrene for gode nyheter på ul i morgen ❤️ Jeg skal selv på mitt første egguttak i morgen, etter stimulering med Progynova, Gonal F og Fyremadel. Satt eggløsningssprøyte i går kveld! Så spent.
Takk! Og det samme til deg. Håper du får et godt resultat <3 Hvilken dose gonal f har du tatt?
 
Lykke til og håper det går bra på UL i morgen :Heartred
Jeg hadde og små follikler første UL men som hadde vokst seg større etter lengre stimulering. Du hadde jo mange på gang hvertfall som er kjempe bra!
 
Lykke til og håper det går bra på UL i morgen :Heartred
Jeg hadde og små follikler første UL men som hadde vokst seg større etter lengre stimulering. Du hadde jo mange på gang hvertfall som er kjempe bra!
Hvor lenge tok du hormoner videre da? Og hvilken enhet? :D
 
Da har vi vært på ny kontroll, folikkler på Str 10-12,8 mm, så det blir to ekstra dager med økning på 250 ie gonal f. Håper på egguttak på fredag om alt går etter planen :)
 
Ny kontroll i går som viste større folikkler. Den største var på 16 mm. Så i morgen Fredag 11.11 blir det uttak.I går satt jeg ovitrellen, det gikk kjempe fint, ble bare noe kvalm rett før leggetid. Kjenner jeg gruer meg for medisinene jeg skal ta før uttaket i morgen, redd for hvordan kroppen vil reagere. Har fått to stk 1 gr panodil, 10 mg oxynorm, kvalmestillende og en valium. Men så lenge en slipper de store smertene så går det nok bra :p
 
Last edited:
Ny kontroll i går som viste større folikkler. Den største var på 16 mm. Så i morgen Fredag 11.11 blir det uttak.I går satt jeg ovitrellen, det gikk kjempe fint, ble bare noe kvalm rett før leggetid. Kjenner jeg gruer meg for medisinene jeg skal ta før uttaket i morgen, redd for hvordan kroppen vil reagere. Har fått to stk 1 gr panodil, 10 mg oxynorm, kvalmestillende og en valium. Men så lenge en slipper de store smertene så går det nok bra :p
Masse lykke til i morgen! ❤️
 
I dag var det egguttak, det gikk over all forventning. Jeg tok kun oxynorm, 2 gr panodil og kvalmestillende. Følte ikke for å ta valium da jeg var ganske rolig. Ble overrasket av hvor lite smerter jeg kjente under uttaket, hadde "lest meg opp" på at det skulle være så vondt. Kjenne noe murring og småsmerter nederst i magen nå, men det går seg nok til. Vi fikk ut 9 egg, og vi er så spente for å høre hvor mange av de som blir befruktet. Dette får vi ikke vite før mandag siden det er helg :p Bare håper på gode nyheter <3
 
I dag var det egguttak, det gikk over all forventning. Jeg tok kun oxynorm, 2 gr panodil og kvalmestillende. Følte ikke for å ta valium da jeg var ganske rolig. Ble overrasket av hvor lite smerter jeg kjente under uttaket, hadde "lest meg opp" på at det skulle være så vondt. Kjenne noe murring og småsmerter nederst i magen nå, men det går seg nok til. Vi fikk ut 9 egg, og vi er så spente for å høre hvor mange av de som blir befruktet. Dette får vi ikke vite før mandag siden det er helg :p Bare håper på gode nyheter <3
Så kjekt å høre!! Nå ble jeg så glad på deres vegne <3 krysser fingrene for gode nyheter på mandag!! ❤️
 
Søndag i dag... i morgen får vi vite om noen av de 9 eggene har overlevd! Håper iallfall 1 er blitt befruktet og klarer seg til onsdag når det er innsett. Denne helgen har gått så treigt! Håper de ringer tidlig, så vi slipper å vente alt for lenge på svar <3 Ellers er magen ganske oppblåst, men ingen smerter i dag og lite i går :D
 
I dag ringte jeg klinikken og de sa at det sto i papirene fra lørdag at 8 av 9 egg var befruktet :D Det var gode nyheter! Hun kunne ikke si noe om hvordan det så ut i dag, men satser på de klarer seg til onsdag :D
 
Onsdag (5 dager siden egguttak) og i dag har time til innsett. Jeg har vært ganske støl og oppblåst i magen, så er spent på dagens ul.
Krysser fingrene for at noen av embryoene har klart seg bra og at vi får satt inn ett <3 Oppdaterer mer i ettermiddag.
 
åå dette her var spennende å lese. Jeg og min mann har enda ikke startet på stimuleringen i og med at jeg ikke skal begynne med noe til mensen som jeg får i januar. Jeg kjenner jeg er veldig spent på det. Jeg har fått alt klart av resepter, det ble menopur, fyremadel og ovitrelle. Jeg er 24 og mannen er 30. De har ikke funnet feil på noen av oss men kan være litt redusert prøve hos min mann innimellom. Hvis de blir reduserte på egguttaket i januar så utfører de ICSI metoden. Jeg krysser fingrene mine for deg :) jeg føler meg ganske ensom, har ikke så veldig lyst å snakke med det til noen fordi jeg føler det er så intimt
 
Onsdag (5 dager siden egguttak) og i dag har time til innsett. Jeg har vært ganske støl og oppblåst i magen, så er spent på dagens ul.
Krysser fingrene for at noen av embryoene har klart seg bra og at vi får satt inn ett <3 Oppdaterer mer i ettermiddag.
Hvordan har det gått?? Når skal du teste deg??:Heartred
 
åå dette her var spennende å lese. Jeg og min mann har enda ikke startet på stimuleringen i og med at jeg ikke skal begynne med noe til mensen som jeg får i januar. Jeg kjenner jeg er veldig spent på det. Jeg har fått alt klart av resepter, det ble menopur, fyremadel og ovitrelle. Jeg er 24 og mannen er 30. De har ikke funnet feil på noen av oss men kan være litt redusert prøve hos min mann innimellom. Hvis de blir reduserte på egguttaket i januar så utfører de ICSI metoden. Jeg krysser fingrene mine for deg :) jeg føler meg ganske ensom, har ikke så veldig lyst å snakke med det til noen fordi jeg føler det er så intimt
så spennende! Håper det går veien for dere. Her var også kvaliteten hos han redusert i starten, men den ble kjempe god når han startet med omega 3 og holdt seg i allefall 3 dager før prøven skulle brukes :D
 
Back
Topp