Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
hei hvordan blander mann nan? jeg har lest på pakka men der står det at mann skal koke vann og av kjøle men det tar jo så ille langt tid. er det en annen måte å gjøre det på???? plis det haster
Hei du!
Jeg pleier å koke vann om morgenen,avkjøle det,og deretter blande slik at jeg har ett par flasker stående i kjøleskapet.
Når bebbisen skal ha mat,tømmer jeg ønsket mengde på en ny flaske og varmer det i mikroen.
1 strøken skje per 30 ml... Nan 1 ihvertfall.
takk for svar men hvis jeg lager nan å ha i kjøleskape bare ett par flasker eks. kan det varmes opp da? og hvor mye må micron stå på for å bli passe varm??+
Jeg har brukt NAN siden han var født og har ekprimentert en del med ulike metoder. Det jeg har funnet ut som fungerer best er å koke opp en mugge med vann på kvelden/morgene og sette den i kjøleskapet. Så bare heller du oppi den mengnen vann du trenger og varmer vannet i mikroen og så heller du pulver oppi flasken. PÅ denne måten er det enkelt og barnet får alltid fersk melk. De sier jo at vist en varmer NAN i mikroen så forsvinner vitaminene og mineralene i melken...så på denne måten slipper du det.
Når du skal ut kan du lage opp flasker eller du kan gjøre som meg og ta med ferdigblandet når jeg skal ut på noe...enkelt og greit...spesielt med de litt store NAN ferdig kartongene for de har en åpne og lukke lokk som på juice kartongene.
Håper du får det til og finner ut av det...selv strev en del med dette, men funnet ut at dette fungerer best[;)]
Jeg bruker de der frysebegerene til kokt vann som jeg putter i kjøleskapet.
Da har jeg rundt 6-7 stk som holder til halvannen dag[:D]
Å varme det opp er ikke noe problem, jeg kan ikke gi deg den perfekte oppskriften på det for vi har sikkert ikke lik mikro, men prøv deg frem[:)]
jg pleier å koke vann og la de kjøle seg ned også har jg varmt vann i enh termos.. så blander jeg varmt og kaldt vann 50-50 så putter jeg nan det er raskt å enkelt.. trenger ikke å varme i micro.. :)
I begynnelsen gjorde jeg som mange her inne; kokte opp vann, avkjølte det noe, blandet i mme'n og satte det ferdig i kjøleskapet.... Men syntes at det fort ble litt dårlig lukt av det. Og så fant jeg ut at det tar faktisk ikke lenger tid å lage mme'n hvis jeg på forhånd har kokt vann og satt det kaldt i kjøleskapet.... Kokt vann holder seg ferskt lenger i kjøleskapet enn mme gjør.
Har vel også hørt at man ikke bør lagre ferdig blandet mme i kjøleskapet for lenge....
Nye retningslinjer sier at man skal kun blande opp det barnet skal drikke og ikke lagre ferdigblandet i mer enn 2 timer, dette er fordi det danner seg for bakterier i melka, og babyen kan bli syk og i verste fall dø.
Jeg koker opp vann om mårran. Heller oppi ønsket mengde vann i flaskene, hun spiser ikke mer enn 120 så jeg heller 120ml i vann i hver flaske. Når vannet har blitt kjølt ned setter jeg flaskene i kjøleskapet. Når hun er sulten tar jeg ut en flaske og varmer den i microen full styrke i 20 sekunder. Putter opp i mme og gir henne.
Min helsesøster sa at jeg ALDRI skulle blande ferdig med pulver og putte i kjøleskapet for det dannet seg bakterier.