Hjelp til mat...

Lindajo

Elsker forumet
Skal ha barselgruppe hjemme hos meg på tirsdag og trenger litt hjelp om hva jeg skal servere som mat. Vi pleier å ha lunsj og "dessert". Tenkte å ha fruktsalat som "dessert", mn trenger tips om hva jeg kan ha til lunsj. Noe som er enkelt å lage og smaker godt[:)]
Tips og råd mottas med stor takk[:D]

ORIGINAL: bumpien

Sjokoladeeee! [;)] Det pleier vi å ha til lunsj på våre treff! hahah!

Hehe... Det er jo kjempegodt[:D]
Det eneste problemet her da, er at de andre er veldig obs på hva de spiser. Veldig sunne damer også kommer jeg og spiser alt graps jeg finner[8D] hehe... Men jeg er da heldig og veier mindre nå enn da jeg ble gravid med Aksel og legger ikke så fort på meg[:)]

pastasaltat..[:D]

jeg har brukt å servere nystekte rundstkker med godt pålegg på. Har ikke hatt dessert jeg da, men noe sjokolade, kaffe, te, kakao, litt potetgull har jeg hatt. Jeg skal ha bv treff hjemme her neste torsdag, håper det blir igjen noe kake fra dåpen på søndag som jeg kan fryse å ta opp igjen, men lurer på om jeg skal gidde å lage rundstykker den dagen også, så det blir noe skikkelig mat.
Hørtes godt ut med pastasalat, men det kan ikke jeg å lage..

ORIGINAL: bumpien

Sjokolade med sjokolade!

Jeg skal slutte å tulle...

Om de tenker mye på hva de spiser kan du lage havregrøt! hihihi...

Eller hva med suppe? Hjemmelaget tomatsuppe (er super enkelt) og grovbrød til!

fniiiis

gryterett med salat og brød

Pastasalat a la Kokko Pell (*sukk* Savner det stedet)
Fersk båndspaghetti
Soltørkede tomater
Ruccolasalat
Oliven
Kylling
Fetaost
Rødløk, men det er vel ikke så aktuelt for ammerne?

Bland godt sammen og server med en oljebasert dressing. Lag selv eller kjøp på butikken. Du kan jo ha en majonesbasert dressing også, men det er ikke så godt til.

Tacobaguetter!

Kjempeenkelt, og lager du det med kyllingkjøttdeig og legger lett ost på toppen blir det ikke så usunt. Veldig godt [:D]

Å herregud her var det mange gode tips[:D]
Blir sulten bare av å lese de[;)]
Hmm... Er det noen som har oppskrift på noen av disse som man må ha oppskrift på?

Polarbrød me litt kaninmat og div, og kalkunpålegg, knallgodt og sunt [:D]
E dokke mange på barsel treff på Sola??

ORIGINAL: liviliv

noen som har oppskrift på en GOD pastasalat??
(er så kjedelig de jeg lager)

bruk gjerne fullkornspasta for å gjøre den sunnere. ellers putter jeg oppi alt som er godt, og ikke bare vanlig tomat, agurk, paprika.
du kan variere med
  • cherrytomater (eller de som heter noe på L, og er på en gren i en flat eske, kjempegode!)
  • søtpaprika (den spisse røde som selges i to-pk. bare ikke bland med vanlig paprika, da smaker det ikke bra)
  • fersk ananas
  • sukkererter
  • vårløk
  • ruccola
  • soltørkede tomater
  • mozzarellaost (fersk)
  • avocado

det var bare noen tips... sjekk grønnsaksdisken der du bor. Som dressing blander jeg creme fraiche og thai sweet chili-saus. Kjempegodt. Må nesten bare teste hvor sterk du vil ha den selv. et par spiseskjeer til en boks blir ikke sterkt.

Hva med en pai? Kylling eller kjøttdeig?
Bruk grønnsaker du liker og kylling/kjøttdeig, lag en blanding av egg/melk, hell over og strø ost og krydder på toppen. Server med salat og brød?
Eller ble det for komplisert? Veldig godt ihvertfall :o)

Back
Topp