Hjelp til harryhandel!

Mamma'n til 2 troll <3

Glad i forumet
Heisann jenter[:D]

Jeg og mamma reiser til Sverige på harryhandel neste uke, og jeg sitter og skriver handle-liste.  Som vanlig, så husker jeg ikke halvparten av hva som er lurt/billig å kjøpe i Sverige[8D]

Hva er det dere alltid kjøper i Sverige, og har dere noen morsomme tips til hva man burde putte i posen, som man ikke nødvendigvis tenker over? Noe som er kanksje ikke er vanlig her hjemme?

Hjelp meg jenter[:)][:)][:)][:)]

lambi dopapir i sånn stor pakke, skyllemiddel og ikke minst masse godis! [:D]

All slags kjøtt, vaskemiddel og slike c-vitamin-brustabletter (koster 90 på apotek i Norge, men bare 20 i Sverige [:)])

... og babymat, men det er kanskje litt tidlig ennå ... [:)]

Vi kjøper alt i sverige omtrent (unntatt bleier..). Eurocash har stort sett alltid billigst dagligvarer men alle kjedene har jo sine tilbud som pleier å være supergode[;)]

Matvarer som er billigere i sverige er: Kjøtt, brus, sukkerholdige varer (godis, desserter, kokesjokolade, kaffesirup, juice, syltetøy), ferdig middager, tacostæsj, glutenfrie varer (om du kjenner noen med cøliaki er det mye bedre utvalg i sverige i tillegg til 1/4del av prisen), mel og sikkert mye mer. Til og med grønnsaker er billigere i sverige...?!?

Hvis du skal til Svinesund er happyland (gamle svinesund) billig på babystæsj! vogner, madrasser, vognpose, bilstol er ting vi aldri kjøper i Norge etter å ha sett prisene der for å si det sånn..

God tur på harryhandel[:D]

da vi var i sverige sist fant vi ingen kjøtt som var billigere enn her i norge nesten. Kun noe bacon som var på tilbud og en pk kjøttboller, ellers var prisene veldig likt prisene fra Coop, Euroshopper, og tilbud som de har i norge. Kjøttdeig f.eks kostet det samme som det gjør på tilbud her, og her i Trondheim er det alltid kjøttdeig til 18-20 kr for 400g. Ost tenkte vi også at vi skulle kjøpe, men også det var like dyrt som det er på tilbud her, helt til vi fant èn ost som var på tilbud, kjøpte den da[;)] Ellers kjøpte vi juicen Capri Sonne som jeg og lillemor eeeelsker. Den er kjempebillig så vi kjøpte 4 esker tror jeg. Ellers kjøpte vi sjokolade og godis, ja og så øl da[8D]
Vi tenkte også å kjøpe Polarbrød og Knekkebrød, men det var samme pris som i Norge[:-]

ORIGINAL: ~Mirabell~

da vi var i sverige sist fant vi ingen kjøtt som var billigere enn her i norge nesten. Kun noe bacon som var på tilbud og en pk kjøttboller, ellers var prisene veldig likt prisene fra Coop, Euroshopper, og tilbud som de har i norge. Kjøttdeig f.eks kostet det samme som det gjør på tilbud her, og her i Trondheim er det alltid kjøttdeig til 18-20 kr for 400g. Ost tenkte vi også at vi skulle kjøpe, men også det var like dyrt som det er på tilbud her, helt til vi fant èn ost som var på tilbud, kjøpte den da[;)] Ellers kjøpte vi juicen Capri Sonne som jeg og lillemor eeeelsker. Den er kjempebillig så vi kjøpte 4 esker tror jeg. Ellers kjøpte vi sjokolade og godis, ja og så øl da[8D]
Vi tenkte også å kjøpe Polarbrød og Knekkebrød, men det var samme pris som i Norge[:-]

hvor i allverden ( i sverige) var det du handlet da??[8|]

Noe av det vi kjøper er:

Kjøttdeig
Hamburgere
Biff
Indrefile av svin
Kjøtt til lapskaus
Kjøttboller
Kyllingfile
Noisettes
Vaskemiddel
Skyllemiddel
Dopapir
Storboks med tacokrydder
Wok poser
Chips
Sauser
Godteri
Snus
Iste pulver poser
Dusj såpe
Kjøttpålegg
Ost
Bacon
Cocio sjokolademelk
Mer skogsbær (drikkekartonger)
Caprisonne
Felix potetmos
Saft
Alkohyler
Potetgull
Mel
Sukker
Vaniljesukker bakepulver osv
Tannkrem

Ja det var noe jeg kom på i fullfart hvertfall [:)]

Her kjøper vi bare kjøttdeig om de har den veldig billig.
(vi liker egentlig first price kjøttdeigen de har her hjemme godt også, så veldig ops på om det lønner seg eller ikke [;)]

Kyllingfile - syntes de har mange fæææle ekle med masse vann gele greie inne.
Men vi kjøper den gullfågelen? sine. Andre kyllingprodukter fra gullfågelen er også gode blandt annent bbq kyllingvinger osv..

Takk for MANGE gode tips jenter[:D]

Jeg ser jo at Sverige-turen blir dyrere enn jeg hadde tenkt meg[8D] Men det er vel igrunn bare fordi jeg ikke skal tilbake før bebis kommer, så jeg må få med meg alt jeg trenger til etter den er født[:D][8D]

Andebryst er lurt å kjøpe, det er mye billigere i Sverige og det er kjempegodt! Ellers har vi kjøpt speil til å ha i bilen på babyproffsen, det er stort, så man ser barnet godt. God tur til Sverige :-) Ellers er ikke alt billigere der heller.

Ikke alt som er billigere nei, men av mat-produkt til barn har de et oftere sunnere og bredere spekter. Sist kjøpte jeg 6-pack (30 l) med grøt til 145 SEK og det er ihvertfall billigere enn i Norge [:)]

Back
Topp