Hjelp til bilsete...

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg ser at noen stedet står det at maxi-cosi cabriofix går til 13 kg, andre steder står det at maxgrensa er 1 år. I tillegg har jeg funnet ut at neste steg i bilseteverden starter på 9 kg. Jenta vår kommer ikke til å være 9 kg når hun runder året, kan vi da bruke maxi-cosi selv om hun har passert året så lenge hun er under 13 kg?

Jeg ser at noen stedet står det at maxi-cosi cabriofix går til 13 kg, andre steder står det at maxgrensa er 1 år. I tillegg har jeg funnet ut at neste steg i bilseteverden starter på 9 kg. Jenta vår kommer ikke til å være 9 kg når hun runder året, kan vi da bruke maxi-cosi selv om hun har passert året så lenge hun er under 13 kg?

1år vel bare veiledende alder ifht vekt. Så du kan fint bruke det frem til 13kg ;) ellers så finnes det jo mange gode 0-18kg seter :)

Førstemann her i familien var pitte liten, brukte maxicosien til hun var godt over året. Skiftet etterhvert pga lengden, ikke vekten.

Førstemann her i familien var pitte liten, brukte maxicosien til hun var godt over året. Skiftet etterhvert pga lengden, ikke vekten.

Med førstemann bytta vi ved 7 mnd, nå tror jeg vi kan bruke det en evighet ift vekt :P men lengden kam jo bli en utfordring etterhvert :)

Herregud, 0-18 kg er såklart et alternativ! Takk! Det fant jeg ikke i oversiktene jeg har lest.

Kan anbefale besafe modular eller cybex cirona ;) de har best hvilestilling :) vi testa alle seter og snuppa hang med hodet i de alle utenom cybex og modular ;) de er fra 0-18kg

Kan anbefale besafe modular eller cybex cirona ;) de har best hvilestilling :) vi testa alle seter og snuppa hang med hodet i de alle utenom cybex og modular ;) de er fra 0-18kg

Da skal jeg sjekke de med en gang! Er en del salg så tenkte der var lurt å passe på!

Jenta mi var lang og tynn, så vi bytta til større sete då ho var 16 mnd og bikka over 9 kg.

Så lenge selene er bra plassert over skuldrene og babyen sitt godt i setet, er det vekta som teller.

Mi er 9,5 kg nå som ettåring, og da den desidert tyngste av mine, de andre var rundt 8 kg ved et års alder.

Vi bytter ut av maxicosi når de er 1,5-2 år basert på at de da vokser ut av det på lengden. De to første har da vært via et 0-18 kg sete, vi får se hva vi finner på med denne.

Back
Topp