Hjelp til barnevogn

Trønderen98

Forumet er livet
Marsboerne 2023
Mailykken 2025
Hei! Jeg postet egentlig dette i utstyrs forumet, men tenker det kan være bedre å ha den i gruppa vår her! Får ikke slettet det andre så får bare ha to:joyful:
Jeg har lest med opp og ned i alle mulige tråder her inne og er akkurat like rådvill i forhold til barnevogn. Ser at mange av dere vet så veldig mye om barnevogner og jeg vil gjerne få noen tips!❤️

Dette er kravene jeg har:
  • Den kan ikke være veldig tung å trille
  • Håndtaket bør være mulig å justere eller være litt høyt da jeg er ganske høy
  • Den må være god å kjøre i snø og på grusveg, ikke sånn gårdsplass grus, men vanlig «utenfor byen» veg
  • Det må være duovogn, altså at man kan bruke bag og sittedel på samme vogna. Vet ikke om alle vogner er slik:joyful:
Dette er egentlig de eneste kriteriene jeg har! Pris er ikke avgjørende

Setter stor pris på hvis noen ønsker å komme med et tips som passer kriteriene❤️

Jeg har hatt britax smile 3 og emmaljunga nxt60 tidligere og var veldig fornøyd med begge, men brukte for det meste nxt’en da den hadde ergonomisk sete. Denne gangen ønsker jeg å prøve bugaboo fox. :happy: Men kan absolutt anbefale de to andre også!

Jeg har hatt britax smile 3 og emmaljunga nxt60 tidligere og var veldig fornøyd med begge, men brukte for det meste nxt’en da den hadde ergonomisk sete. Denne gangen ønsker jeg å prøve bugaboo fox. :happy: Men kan absolutt anbefale de to andre også!
Ja det er disse to jeg har sett mest på egentlig! Liker emmaljunga i utseende men er redd den er litt tung å kjøre? Hvordan er høyden på håndtaket til emmaljunga?

Ja det er disse to jeg har sett mest på egentlig! Liker emmaljunga i utseende men er redd den er litt tung å kjøre? Hvordan er høyden på håndtaket til emmaljunga?

altså; nå er jeg bare 160 cm høy, men du kunne stille den ganske høyt opp :happy: synes absolutt ikke den var tung å kjøre!

Vi har Emmaljunga NXT 90:happy:

Jeg har 3 vogner jeg er stor fornøyd med
Emmaljunga Mondial de Luxe
BabyJogger City Elite 2 - Slate + Bag
Silver Cross Sleepover Elegance Duovogn

Har ulike kvaliteter alle disse som på hver sin måte gjør dem en super vogn. De alle fungerer som byvogn og jeg har faktisk gått fjelltur med dem alle hvor det er preppet opp grusvei. Men generelt i snø vil jeg anbefale 4 hjul vogn. Den er i tillegg mer stødig. Men én vogn med 3 hjul tar helt klart mindre plass i bilen.

Hvis du tenker at vendbar sittedel ikke er farlig kan jeg rose babyjogger city elite (evt city mini GT som er bittelitt mindre). Lette, enkle å trille, vogn til baby, kan ha adapter til bilstol. Eneste er manglende mulighet for å vende sittedelen mot deg.

Jeg kjøpte derfor babyjogger premier da lille skulle over i sittedelen, men denne selges ikke lenger.

Evt sjekke ut TFK sin nyeste modell som har babybag som gjøres om til sittedel. Den kan snus begge veier.

Bugaboo er jeg ikke fan av, og syns generelt Emmaljunga er tunge. MEN en venninne er veldig fornøyd med sin, husker ikke om det er 60 eller 90.

Tusen takk for tips alle sammen! Jeg har lest meg opp litt ekstra og plutselig heller jeg litt mot britax smile 3, noen som har erfaring med den?

Tusen takk for tips alle sammen! Jeg har lest meg opp litt ekstra og plutselig heller jeg litt mot britax smile 3, noen som har erfaring med den?
Har ingen erfaring. Men denne er jeg og nysgjerrig på. Ser mange i barnehagen til ungene mine har denne. Og den ser veldig bra ut og det jeg leser om den virket bra. Ville da og kjøpt bilstol adapter til.

Den er veldig fin, men ikke det høyeste håndtaket. Hvor høy er den høyeste som skal trille?

Har ingen erfaring. Men denne er jeg og nysgjerrig på. Ser mange i barnehagen til ungene mine har denne. Og den ser veldig bra ut og det jeg leser om den virket bra. Ville da og kjøpt bilstol adapter til.
Ja jeg tenkte først at jeg ikke skulle det, men så er jo kanskje det veeldig kjekt om man skal inn på butikk for eksempel

Det har jeg ikke sjekket faktisk så det er jo fint du sier! Vi er 180 og 186, tror du den blir for lav da?

Sannsynligvis går det helt bra da, men test likevel i butikk og å gå litt frem og tilbake med den :) største ulempen om håndtaket blir for lavt er at man kanskje må gå litt bøyd og mest at man sparker borti vogna når man går. Mannen min er 2 meter lang og det utelukker mange vogner, hehe, så jeg har gjort litt reasearch over hvilke som faktisk er lange nok og kommet til at om du er 185-90 og under så går de fleste vogner bra. Men det er litt preferanse, noen synes også det er greit å gå litt bøyd å trille :)

Sannsynligvis går det helt bra da, men test likevel i butikk og å gå litt frem og tilbake med den :) største ulempen om håndtaket blir for lavt er at man kanskje må gå litt bøyd og mest at man sparker borti vogna når man går. Mannen min er 2 meter lang og det utelukker mange vogner, hehe, så jeg har gjort litt reasearch over hvilke som faktisk er lange nok og kommet til at om du er 185-90 og under så går de fleste vogner bra. Men det er litt preferanse, noen synes også det er greit å gå litt bøyd å trille :)
Jaa satser på at det går fint! Ulempen her er at ingen butikker fører britax i Trondheim så jeg må faktisk bestille den også sende tilbake om jeg ikke liker den..

Jaa satser på at det går fint! Ulempen her er at ingen butikker fører britax i Trondheim så jeg må faktisk bestille den også sende tilbake om jeg ikke liker den..

Det er en liten ulempe ja. Eventuelt kan du se om noen på Finn selger den og prøve. Men føles litt rart å dra å se på en vogn man vet man ikke skal kjøpe kanskje hehe. Eventuelt ta en helgetur til et sted i Norge hvor de har den inne da :)

Det er en liten ulempe ja. Eventuelt kan du se om noen på Finn selger den og prøve. Men føles litt rart å dra å se på en vogn man vet man ikke skal kjøpe kanskje hehe. Eventuelt ta en helgetur til et sted i Norge hvor de har den inne da :)
Jaa kan jo absolutt vurdere å ta det samtidig som en hyggelig helg i annen by:rolleyes:

Jeg er veldig fornøyd med Bugaboo fox. Den kan stilles høyt, er veldig enkel å trille og jeg har aldri hatt noe problem med å bruke den uansett føre. Kanskje litt utfordrende hvis det er mye snø som ikke er måkt bare.

Visst du om så skjønt hadde vurdert brukt så kan jeg med god samvittighet anbefale Stokke trailz. Den er gull på all slags føre :)

Back
Topp