Hjelp!!! Sviskemos?

cassi88

Andre møte med forumet
hei, vi håper noen her kan hjelpe oss me svar=)
Vi har en gutt på 3,5 uke som drikker kun mme, vi hr pleid gi han malt, men det virker ikke så godt lenger. Vi gir han flasker på 120 ml med 1 ts malt i, men han drikker som regel ikke opp, ligger på rundt 100ml pr flaske.
Nå anbefalte HS å kjøpe sviskemos, så vi kjøpte sviskemos fra nestlè, men ser det står fra 4 mnd på den. Kan vi ikke bruke denne då? kan man blande litt ut i melken? Og om man kan det, evt. hvor mye?
Er det noen som har erfaring med sviskemos genereltpå så små babyer? funker det med en gang eller er det noe som går over dager før det fungerer?

Håper noen har svar til oss :hello
 
Hei :) på mitt første barn så måtte jeg øke opp til en "god" spiseskje med malt ekstrakt i hver flaske.. og etterhvert som jeg begynte med grøt, så brukte jeg sviskedrikk i grøten. Fryste ned i isbitposer (engangs) og blandet antall isbiter som jeg trengte, inn i vannet.. jeg vet ikke om du kan bruke sviskemos til han nå, men hvis dem sier det på helsestasjon, så er det sikkert greit ;) spør dem åssen du bør gi han det hvis du er usikker.. Men sviskemos/drikk funker ganske raskt :)
 
Noe som fungerte veldig effektivt hos oss var å ta en god mengde med malt på smokken, og gi henne det direkte i munnen. Da tok det som oftest en halvtimestid før bleia var full:p
 
hadde prøvd med litt mer malt først. men om du gir sviskemos/saft gir du det med skje;)
prøvd massasje på magen? det skal også kunne hjelpe.
 
Husker da eldste var liten pleide jeg og bære han i kolikk grepet ( lå på magen på armen min) og jeg masserte han på ryggen og det hjalp eller så bøyde jeg beina hans opp mot magen noen ganger om han hadde vondt,det hjalp men ville ha økt mengden med malt først,håper det ordner seg : )
 
Back
Topp