Hjelp!! Svangerskapsmigrene:/

Engel

Forelsket i forumet

Har hatt det i alle svangerskap.

Men hvordan skal jeg holde ut? Jeg klarer ikke se skikkelig. Det dunker bare jeg tar ett skritt. Jeg spiser ofte, lite og sundt og drikker vann. Er så lei!!

Har migrene til vanlig, som blir veldig forsterka i graviditeten.

Finnes det en migrene medisin en kan ta når den er gravid? 

Jeg er så frustrert:.(

Kommer hjem fra jobb å må legge meg. Paracett funker ikke (gjør det vel egentlig verre). Ibux kan man jo ikke ta. Jeg er veldig rådvill nå.

Ikke quote er dere snill:)

Hei tja si det, vann og søvn funker best for meg ved hodepine, men ei venninne av meg hadde effekt av det pulveret hu brukte mot halsbrann (det vanlige en får i butikker, lilla topp, husker bare ikke navnet nå). hu hadde migrene over flere dager, gikk lei og bare prøvde det, og etter en times søvn var hu fin. Merkelig men sant hehe.. Skader sikkert ikke å prøve siden en uansett kan bruke det under svangerskapet.

Paralgin forte var det eneste som hjalp meg sånn noenlunde i svangerskapet. Det tok ikke anfallet like godt som migrene-medisin, men jeg klarte å fungere iallefall :)

Har du medisin i tablettform så kan du jo ta en halv tablett istedet for en hel. Det måtte jeg gjøre noen ganger i mine svangerskap, spesielt med andremann da jeg hadde førstemann å ta meg av. Tok en halv migrene-tablett + en paracet. Klart det er ikke noe jeg ville gjort hver dag, men når man har invalidiserende smerter i hodet i dagevis og ikke klarer å få i seg mat så må man bare gå til det skrittet. Ellers finnes det koffeintabletter, det brukte jeg og noen ganger, faktisk med effekt. Fås på apoteket. Men nå vet jeg jo ikke om du blir verre av koffein. Er jo heller ikke anbefalt med store doser koffein når man er gravid, men heller koffein enn migrenemedisin.

Eneste som hjalp meg var å legge meg i ett mørkt rom med en kald klut på panna og sove. Og sånn gikk no dagene

maysy skrev:
Hei tja si det, vann og søvn funker best for meg ved hodepine, men ei venninne av meg hadde effekt av det pulveret hu brukte mot halsbrann (det vanlige en får i butikker, lilla topp, husker bare ikke navnet nå). hu hadde migrene over flere dager, gikk lei og bare prøvde det, og etter en times søvn var hu fin. Merkelig men sant hehe.. Skader sikkert ikke å prøve siden en uansett kan bruke det under svangerskapet.

Sikkert Nyco du mener =)

Back
Topp