hjelp!!! * strikke etter mønster* *oppdatert m bilde*

"Lønneberget"

Elsker forumet
Jeg er kjempe fersk på å strikke etter mønster.. men har litt heklepause nå og fått dilla på å strikke.. Så nå driver jeg med selbuevotter..
det går greit, MEN ang tommelen... i oppskrften er det bare hvitt ( ikke ruter) rundt starten på tommelen..
Menes det da at jeg ikke skal strikke disse maskene .. bare flytte de over på pinnen .. Eller ??

**********************'
Her er oppskriften... nederst til høyre i oppskriften..
Har strikket første delen og skal nå strikke mønsteret.. men hva skjer rundt tommelen der??
http://uelegant.net/images/2010/02/selbu.pdf

kan jeg få se mønsteret for da vet jeg. ellers får du vente på noen som har strikka oftere enn EN gang med mønster [:D]

Skjønner ikke helt hva du mener. Fint om du klarer å legge inn bildet.

Generelt sett så er det bare rutene som er masker.

På de vottene jeg har strikket strikker jeg hull til de først, (setter noen masker på vent) og så henter jeg opp maskene på toppen siden og strikker tommelen til slutt. Vet ikke om det var sånn du tenkte da...

Skal prøve å finne ett bilde

Er det de hvite til høyre du mener? De skal strikkes [:)]

Forklarte meg litt dårlig [8D], de hvite rutene skal strikkes, det hvite feltet skal hoppes over..

heisann
Det betyr at du skal kun strikke rutene! hopp over det hvite. (det vite er ikke masker, så det skal heller ikke flyttes noe over).
men når du ser at det skrår ut på tommelen, med en rute mer på hver side, betyr det at du skal øke! i dette mønsteret betyr det da at etter 3 omganger, skal du øke med 2 masker i svart på hver side av tommelen.

så strikker du 2 omganger til før du skal øke med 2 nye masker på hver side av tommelen.

Klarte jeg å formulere meg slik at du skjønte det? :-)

[:D]

Ups, feil tråd [8D][8D]

thats right, ikke strikk i det hvite, men fortsett der mønsteret starter igjen.

aha! nå skjønte iallefall JEG det [8D]

ORIGINAL: Zezamie

heisann
Det betyr at du skal kun strikke rutene! hopp over det hvite. (det vite er ikke masker, så det skal heller ikke flyttes noe over).
men når du ser at det skrår ut på tommelen, med en rute mer på hver side, betyr det at du skal øke! i dette mønsteret betyr det da at etter 3 omganger, skal du øke med 2 masker i svart på hver side av tommelen.

så strikker du 2 omganger til før du skal øke med 2 nye masker på hver side av tommelen.

Klarte jeg å formulere meg slik at du skjønte det? :-)

Hei!
Tusen takk for hjelp! Jeg skjønte det etter å ha klødd meg litt i hodet og rekt opp noen ganger.. hehe .. Svaret ligger jo liksom der - er bare å vite hva det er ; ) hehe ..
Men jeg skjønte at jeg måtte øke etterhvert.. Men igjen - takk for hjelpen jenter! = )

Back
Topp