Hjelp! Spyr av matbiter...

Mammatiloliver

Forelsket i forumet
Nå nærmer snuppa seg 8 mnd og planen var å gradvis vende henne til middag med biter, brødskiver osv... Men hun har kastet opp tre ganger nå når hun har fått noe som ikke er finmost... Brekker seg også ofte på slutten av et måltid (men mistenker at hun bare er mett;))...
Hun er ikke så begeistret for mme lenger så måltidene blir ofte 1/2 porsjon grøt til frokost, 1 porsjon grøt til lunsj, 1/2-1 middagsglass til middag og en porsjon grøt til kvelds. Og så drikker hun 2 ganger 120 ml mme på kvelden /natten (en flaske ca 23 og en ca 03)...

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Jepp. Prøvd med brød (det var første gang hun kastet opp). Og små biter av pasta, ris, kjøttdeig, kylling, skinke ++ flytter hun rundt i munnen til det enten kommer ut av seg selv eller jeg tar det ut... (trodde hun hadde svelgt noe en gang til jeg tilfeldig så det en halvtime senere:p)

Jepp. Prøvd med brød (det var første gang hun kastet opp). Og små biter av pasta, ris, kjøttdeig, kylling, skinke ++ flytter hun rundt i munnen til det enten kommer ut av seg selv eller jeg tar det ut... (trodde hun hadde svelgt noe en gang til jeg tilfeldig så det en halvtime senere:p)

Huff:( har hun fått prøve fisk også? For det løser seg veldig fort opp og er lett å tygge for dem.

Bare finmost med grønnsaker.. ;)får teste det:)

Ville gitt det et forsøk ja:) potet, ris og pasta er veldig tørt å spise, så ville unngått det. Heller bruk søtpotet, og grønnsaker som brokkoli og gulrot. Kok det veldig mørt så det løser seg fort opp:) håper hun får smaken på fisk:) her elsker hun fisk. Koker torsk og laks:)

Prøvde en oppskrift med laks men den smakte (og lukta) veeeldig fisk.. Men har en med torsk i tomatsaus som var veldig god:)

Knø maten til hun gradvis blir vandt med det biter kan hun få etterhvert.Mi også brekker seg om hun er for rask å svelge ned:-)

Hm.. Min gjør:p hun gaper stort sett og spiser mye forskjellig, men barnematglass med kjøttkaker og lakseretten resulterte i mye "billyder" og full nekt:D

Problemet mitt er at her er det ikke bare brekninger... Hun kaster opp hele mageinnholdet:eek:

Problemet mitt er at her er det ikke bare brekninger... Hun kaster opp hele mageinnholdet:eek:

UffO.o du får bare prøve forsiktig og ikke press han. Går det ikke så går det ikke. Bare å prøve igjen litt senere:)

Det er ikke noe hastverk da, maten har likt næringsinnhold om den er finmost så da er det bedre med full mage, enn oppkast og en stressa mamma. Prøv igjen om en stund :)

Du kan prøve etterhvert å mose det nesten fint, feks med gaffel istedenfor stavmixer.

• Liker
Reactions: BMC
Jenta mi gjorde også det, men nå brekker ho seg bare :p Jeg tenker at det bar noe ho måtte gjennom før ho skjønte hvordan dette med svelging funker :)

Ja det er vel gjerne det:) Bare litt kjipt når hun sitter i ulltøyet og spyr opp hele grøtporsjonen med sviskemos over hele seg + vippestolen (på besøk):p

Tenker det samme som lutz, ikke noe å stresse med. Fortsett å prøve innimellom. Noen er mer sensitiv enn andre. Her brekker også mini seg på slutten av måltidene når han begynner å bli mett/lei, da avslutter vi. Syns det er viktig med positive opplevelser rundt måltid, å sitte å brekke seg ved hvert måltid hadde ikke jeg syntes var positivt i alle fall.

Ja her er det det samme i slutten av måltidet, har også tolket det som at hun er mett... Håper det med biter går seg til :)

Ja her er det det samme i slutten av måltidet, har også tolket det som at hun er mett... Håper det med biter går seg til :)

Det går seg til :) noen trenger bare mer tid ;)

Back
Topp