Hjelp, spist mykost ved feiltakelse!

Mformor30

Andre møte med forumet
Prøver å ikke være hysterisk, men...
Var på restaurant i dag og fikk servert mykost av typen taleggio på hamburger. Spurte servitøren og hun sa det var «vanlig gulost» og da stolte jeg først på det og spiste, men så begynte jeg å gruble etterpå og fant ut at dette definitivt er en nei-ost. Osteskiven var noe varmebehandlet, men vet ikke om det var over 70 grader.

Hva bør jeg gjøre nå?

Håper noen vet råd, hilsen stressa gravid i uke 13

Gjort er gjort og spist er spist. Det er veldig sjeldent at noe går galt fordi man har spist mat man bør holde seg unna. Prøv å legge det bak deg, for dette går nok helt fint ❤

Ikke noe du får gjort noe med nå, men i de aller fleste tilfeller går det helt fint. Taleggio er vel typisk pastaurisert og, så risken er allerede veldig liten selv om den er på varsomhetslista.

Jeg tror nok en liten gang skal gå fint. :)

Ville også gått tilbake og klaget på restauranten, ikke helt greit at dem sier noe annet en det er.

Ville også gått tilbake og klaget på restauranten, ikke helt greit at dem sier noe annet en det er.

Enig og det har jeg gjort. Sendte mail i går. De beklaget veldig og tok kontakt med leverandøren av osten for å sjekke, samt ga beskjed til alle ansatte. Flott at de tok det på alvor!

Back
Topp