hjelp!skal slutte å amme!trenger tips

luca

Første møte med forumet
eg har ein sønn på snart 10mnd som eg fremdeles ammer. vil no slutte og treng nåken tips[:)] han har ikkje tatt smukk og det blei slik m tida at eg amma han i søvn.det var selfølgeli dumt.... ... har no klart å slutte å amme på dagtid og kveld,men han våkner fremdeles på natta og vil drikke. er det nåken som har eit tips koss eg skal klare å slutte  å amme på natta???
 
Har ingen tips dessverre men ser at du har gjort det samme som meg, nemlig amme ho i søvn. Min er nå 11 mnd og jeg gjør det fremdeles. Har ingen planer om å slutte å amme enda men skjønner jo at det er en ulempe å amme henne i søvn. Hvordan klarte du å slutte med det da? Noen gode tips. Å la henne grine er ikke et alternativ[:)]
 
sitter i gostolen og gjer han flaska m morsmelkerstatnig før han skal kvile el legge seg for kvelden. Så går eg inn på soverommet og sitter litt på sengekanten og bysser han litt før eg legger han i senga sieller berre legg han rett oppi vist han er søvnig nok.vist dette ikkje virker,legg eg han i vogna og bysser han i søvn. veit ikkje heilt om dette er nåken lur måte å gjer det på,men han lærer seg no vertfall å sovne uten `pupp`. men såvar det natta då.. då virker ingenting  å la de grine er ikkje nåke alternativ for min del heller[:)]
 
du kan no prøve å gi barnet vann på natten.. da får det ikke pupp, men det får i hvertfall noe å drikke.. etter en stund vil nok barnet slutte å våkne, siden det ikke får noe næring ut av det..
 
Har samme problemet selv. Min kar på 7 mnd har hatt hyppige måltider på natta (minst hver 2.time), og jeg har klart å erstatte noen av disse med vann. Vi er vel nede i to amminger på natta. Jeg var veldig bestemt på dette vannet og det forstod han etter kort tid.. Jeg bekymra meg en stund for tennene, men nå leser jeg på ammehjelpen at det ikke er noe problem siden morsmelk er desinfiserende. Ei veldig bra nettside forresten. Jeg har valgt å avslutte gradvis for å hindre brystspreng, da slipper man å drive å pumpe seg hele tiden.  Minstemann får også vendt seg til avslutningen, for det blir vel mer gråt hvis man slutter brått antar jeg.... Kanskje slutter det av seg selv..... I tillegg er antistoffene gull verdt når minsten skal begynne i barnehagen..

Ei venninne av meg klasket kål over brystene, og på den måten sluttet hun å amme, men det er vel kanskje ingen løsning....[8|] I hvertfall ikke for meg.....
 
Back
Topp