HJELP! Sjokoladeglasur

lisa91

Glad i forumet
Jeg sitter skikkelig fint i det nå [&:] Typen min har bursdag og er ikke hjemme, så jeg driver å baker kake for å overraske han :) i går sjekka jeg at jeg hadde alt, men jeg har ikke margarin til sjokoladeglasuren! brukte alt i kaka, trodde jo selvfølgelig at jeg hadde en pakke til..Hva gjør jeg?! [&:] Det er alt for langt til nærmeste bensinstasjon, det rekker jeg aldri siden jeg må gå..Kan jeg bruke vita smør? [&:] har en sjokoladeplate med melkesjokolade hvis den kan gjøre susen? noen som har peiling på dette, evt kan gi meg en god oppskrift? :)

Skal smøret i glasuren smeltes?[8|] Tror Vita smør kan skille seg hvis det smeltes, men det kan nok funke forde. Hvis smøret ikke skal smeltes ville jeg tro det går strålende.
Du kan jo også smelte melkesjokolade i vannbad og helle over. Blir det helt krise kan du jo alltids lage helt vanlig melisglasur eller drysse melis over med en te-sil [:)]

Lykke til!

hm..ja, får bare prøve meg frem med litt sjokolade osv:p kan ikke være såå vanskelig å få til noe ;)

Om du har bare kokesjokolade og en bitte liten skvett fløte(ca 2-3 ss pr plate),så varmer du det forsiktig opp og rører smmen når sjokoladen er smeltet. En veldig god og veldig enkel glasur.
Et lite kokke-tips[;)]

Back
Topp