Hjelp! SE HIT !!!

BreeVanDeKamp

Gift med forumet
Trenger litt hjelp!!

Dere som har barn som har hatt bronkitt, hvordan hørtes det ut, symptomer osv???

Har ei lita ei på1 år som har så stygg hoste og hu er så tett det høres skikkelig fælt ut. Har aldri hørt henne sånn før

Vurderer legevakta ! Men ville høre med dere om dere som har opplevd bronkitt på små barn.

Surklete, hoste, kort/tungpusta. Synes absolutt du skal ta turen til legevakta, det er uansett en kjekk ting å gjøre når de små blir såpass syke. Det kan være noe så uskyldig som en forkjølelse, det kan også være rs eller lungebetennelse. Absolutt verdt å få legen til å sjekke. God bedring! 

Drømmeren skrev:
Er det bjeffende hoste?

ikke direkte bjeffene, men sånn dyp hoste som man hører at det er så tett og og det kommer langt nedenfra.

For hvis hosten er bjeffende så kan det være falsk krupp.. for det høres forferdelig ut og ungen får nesten ikke puste... men ring legevakta om du er usikker... bedre å ringe engang for mye enn en gang for lite... og om det er falsk krupp så er det ikke farlig altså.. men da hjelper det med kald luft , kald drikke og å ha hode enden på sengen litt heva...Men ring for sikkerhets skyld du.. så får du ihvertfall ett sikkert svar..
Lykke til.. håper du oppdaterer etterpå

Drømmeren skrev:
Har du fått snakka med legevakta?

fikk snakka med a, men hu sa at det var ikke noe de kunne gjøre, så jeg må dra oppover på legekontoret og sitte der til en lege har tid til å ta oss inn...my vits i legevakt må jeg si...

Jenta vår har hostet lenge, siden begynnelsen av september. Det er visst noe som går!
Hun hostet spesielt mye om natten dersom det ble temperaturendringer i rommet (da vi også la oss) og minst en stor hostekule i løpet av natta da hun hostet til hun brakk seg av slim.
Det var ikke tørrhoste men ikke skikkelig slimhoste heller. Slimet kom etter ganske mye hosting liksom.

Gikk til lege, fikk bricanyl hostesaft som hjalp litt men ikke nok. Fikk antibiotika som har hjulpet oss godt. Hun hadde litt ørebetennelse også.

BreeVanDeKamp skrev:

Drømmeren skrev:
Har du fått snakka med legevakta?

fikk snakka med a, men hu sa at det var ikke noe de kunne gjøre, så jeg må dra oppover på legekontoret og sitte der til en lege har tid til å ta oss inn...my vits i legevakt må jeg si...

Det var dårlig da.. får håpe hun er bedre nå eller at du finner ut av hva det er i dag.. klem

Jeg ville ringt uansett så lenge du føler ho er så tett som du skriver. Så kan ho kanskje få noe for så ting kan løsne opp i halsen så ho får puste bedre. Jeg vet at når jeg hadde bronkitt så sleit jeg veldig med å puste. (minnet litt om når jeg hadde falsk krupp som liten)...

Back
Topp