Hjelp, sår rumpe!

Freia81

Blir kjent med forumet
Lillegutt er SÅ sår i rumpa... skifter bleier i et kjør. har prøvd div zink og talc salver, ingen hjelper... [:(] stakkars liten [:(] Lurer litt på om det kan være sopp.. han går på Apocillin mot en infeksjon i svelget, har hørt at det ken utløse sopp infeksjon!?? Noen som vet? Noen tips?  Takknemlig for svar!!

hat prøvd å tørke med hårføner mellom bleiskifta? vår syns det er så godt med varm vind i rumpa[:D] ikkje tegn til sårhet ennå.

Ikke prikker eller utslett, bare knall rødt! liksom to striper langs rumpa, vis du skjønner... ser ut som det ytterste tynne hudlaget er borte liksom, men har ikke vært noe blod da.. Ser utrolig vondt ut, og han er veldig urolig. Tenker det er det som plager han.. Tror du det gjør noe om jeg prøver med canesten, sev om det ikke er påvist sopp? det er jo reseptfritt, men så er  jeg livredd for å forverre det [:(] Vil bare gjøre noe for lillegutt NÅ!

Han ligger litt uten bleie, men jeg må jo skifte ut hådkler hele tiden.. utrolig hvor mye som kommer ut av en så liten kropp! [8D]

jeg bruker en salve som heter doktor eilletsen barnesalve, den tar godt vare på barnas rumper, ialle fall mine[:D]
kjøper den på apoteker, hvit boks med rød lokk til

Hva sier de på apoteket da ?? Har de noen gode råd å gi ?
Mener å ha hørt at Krystallfiolett løsning kan pensles på rompa hvis det er sopp i bildet .
Har også hørt at Vitapan salve eller Inotyol salve kan hjelpe.

Høre ikkje til her men snike litt... begge jentene mine va veldig plaga med såre stumper å ej bruka "inotyol" krem... Funka kjempebra!! Kjøpe på Apoteket..
(Å hvis ikkje e der nokke som heite ultrafiolett(eller nokke i den dur)[8D] rumpa bli lilla og det blir kleda også...det også fær du kjøpt på apoteket)

Tusen takk for alle tips dere! Jeg tar meg en tur til apoteket i morgen å hamstrer!! [;)][8D] Nå ligger han å spreller med en haug potetmel på stumpen, håper det hjelper litt! God natt [:)]

Også kan man ved stell bruke olje og kompresser istedenfor klut og vann evt våtservietter. Salve rester går vekk som pure pokker, det gjør alt det andre også. Det fine med dette er at man slipper å gni på det såre, for å få det rent, for med bare noen strøk er det som skal vekk borte, kompressene føles også myke mot barnehuden.

Gammel salve er også viktig å få vekk ved hvert stell og så legge på ny, ikke bra at den ligger for lenge, men det visste du sikkert, når du er så flink til å lufte stumpen hans![:D]

Også finnes det  sinksalve som spray, for at man skal slippe å gni på huden! Den er også fin!![:)]

Aller beste kremen for de små skal visst være den A-krem. [:)]

Titter bare innom, men hører egentlig til i januar...
Jeg fikk beskjed fra min helsesøster at man kunne bruke canesten på de små hvis det kunne være soppinfeksjon.  Hvis det ikke ble bedre etter et par dager med zinksalve var det sannsynligvis soppinfeksjon sa helsesøster...
Jeg har ikke prøvd dette på Olav, for hans såre stump har blitt bra igjen etter en dag eller to ved bruk av bare zinksalve.

ORIGINAL: Maybs

Høre ikkje til her men snike litt... begge jentene mine va veldig plaga med såre stumper å ej bruka "inotyol" krem... Funka kjempebra!! Kjøpe på Apoteket..
(Å hvis ikkje e der nokke som heite ultrafiolett(eller nokke i den dur)[8D] rumpa bli lilla og det blir kleda også...det også fær du kjøpt på apoteket)

krystallfiolett heter det [:D]

Jeg har brukt A-DERMA krem som fåes kjøpt på apoteket. Jeg har brukt det forebyggende, og vi har ikke sett snurten til sår rumpe[:)]

Jeg bruker en krem som heter Aloe Propolis Creme! Og sverger til den... [;)] såre rumper er like fine dagen etter. Men den kan kun kjøpes gjennom sånn party salg greier.. [8D] Forever Living.

Back
Topp